actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2015, 02:29
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Raad van State laat Vlaamse regering geen stroomheffing invoeren

Raad van State laat Vlaamse regering geen stroomheffing invoeren

Het is de Vlaamse regering verboden om een stroomheffing in te voeren zoals ze dat van plan is. Dat schrijft de Raad van State in een advies over de plannen van minister van Energie Annemie Turtelboom (Open VLD). Dat raakte donderdagavond laat bekend.
De stroomheffing, ook bekend als de ‘Turteltaks’, is afhankelijk van de grootte van het verbruik, al komt die voor de meeste gezinnen neer op 100 euro. Maar er bestaat sinds 1999 al een federale belasting die op een vergelijkbare manier werkt. Dat zou dan een dubbele belasting zijn, wat grondwettelijk niet kan.

Volgens de Raad van State moet Turtelboom haar plannen daarom grondig herwerken. De Raad van State hint wel dat er andere criteria kunnen opgesteld worden, bijvoorbeeld een verschillend tarief voor particulieren en bedrijven, of een verschillend tarief voor kleine, middelgrote en grote ondernemingen.

Omdat er al zoveel bezwaren zijn, ziet de Raad van State voorlopig ook af van verder onderzoek van problemen van staatssteun en van discriminatie die zouden kunnen opduiken.

De SP.A roept Turtelboom op om van haar plannen af te zien.

Bron: De Standaard (4/12/2015)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151203_02003883

Mijn mening: Ik vind het goed dat ze de 'Turteltaks' afkeuren. Ik vind het zelf ook niet kunnen, dat als er al een taks op geheven wordt, er nog een extra taks boven op moet komen. Ik denk dat iedereen vind dat het leven steeds duurder en duurder wordt en dat de kloof tussen arm en rijk steeds groter en groter wordt. Daarom vind ik dat men dit niet mag doen. Voor veel mensen is het al moeilijk om rond te komen met hun geld en als er dan nog een extra taks boven op komt, wordt deze groep mensen alleen maar groten. Hierdoor zou de kloof tussen arm en rijk nog eens vergroot worden. Ik denk dat het niet slecht is dat Turtelboom haar plannen moet herwerken en een andere oplossing moet zoeken, één waar ze rekening houdt met de kloof tussen de armen en de rijken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.