actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th February 2014, 09:16
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Rock Werchter verbiedt kraampjes langs de weg

Rock Werchter verbiedt kraampjes langs de weg

Bezoekers van Rock Werchter zullen vanaf dit jaar geen eet- en drankkraampjes meer langs de weg zien staan. "Die moeten wijken uit veiligheidsredenen", klinkt het bij organisator Live Nation. In de plaats komt er een centraal 'marktplein' met eten en drinken, waar Live Nation het aanbod en de prijzen bepaalt. Ook enkele campings zullen voor het eerst door het festival zelf uitgebaat worden. De verenigingen die tot nu toe instonden voor de kraampjes en de campings zien heel wat inkomsten aan hun neus voorbijgaan

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/7036/Rock-...gs-de-weg.dhtml

Mening:
Ik wil hierop reageren dat ik vind dat dit enkel om geld draait, en niet om de veiligheid. Als de organisatie de verkoop van het eten en drinken in handen heeft, de campings kunnen uitbaten, ... betekent dit alleen maar meer winst voor hen. Jammer voor de verenigingen, die gedurende jaren rekenden op dit inkomen en zich hier toch wel voor inzetten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th March 2014, 19:47
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Oplossing in de maak voor kraampjes verenigingen tijdens Rock Werchter

Oplossing in de maak voor kraampjes verenigingen tijdens Rock Werchter

ROTSELAAR/HAACHT - Tijdens de gemeenteraad van Haacht is maandagavond gebleken dat er een oplossing in de maak is in het conflict tussen Live Nation, organisator van Rock Werchter, en enkele lokale verenigingen van Haacht omdat die tijdens het rockfestival geen kraampjes meer mogen uitbaten langs de Werchtersesteenweg. De oppositiepartijen CD&V en N-VA eisten dat alles blijft zoals het is. Burgemeester Mon Fillet (Open VLD) herhaalde dat hij om veiligheidsredenen was ingegaan op de vraag van de organisatoren en de veiligheidsdiensten.

Omdat de verenigingen reeds waren gestart met de voorbereidingen voor het festival en sommigen reeds kosten hadden gemaakt, kunnen ze als overgangsmaatregel dit jaar kiezen tussen ofwel een eigen stand op een terrein naast de Werchtersesteenweg dat door de organisatoren ter beschikking wordt gesteld ofwel werken voor de organisatie tegen een hogere vergoeding dan normaal.

Fel protest lokale verenigingen

Organisator Live Nation wil alle verkoopstands langs de Werchtersesteenweg op het grondgebied van Haacht overbrengen naar een marktplein dat wordt ingericht op de camping A2/A3/A4. Deze camping zal net als de stands vanaf dit jaar worden uitgebaat door de organisatoren. Opmerkelijk is wel dat deze maatregel enkel geldt voor de stands in Haacht. Op het grondgebied van Rotselaar verandert er niets.

De maatregel lokte onmiddellijk fel protest uit van de lokale verenigingen. Tijdens de gemeenteraad maandagavond namen CD&V en N-VA de maatregel fel op de korrel. Ondanks het feit dat Fillet erop wees dat hij als hoofd van de politie autonoom bevoegd is om dergelijke maatregel te nemen vroegen de oppositiepartijen de stemming over de eis dat alles bij het oude zou blijven.

Beide oppositiepartijen en een lid van Open VLD stemden voor. Omdat de stemming zonder voorwerp was wegens onbevoegdheid van de gemeenteraad onthielden de overige leden van de meerderheid zich.

Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...140325_01039950

Mening:
In mijn vorige bericht over dit onderwerp zei ik reeds dat ik het jammer vond voor de verenigingen die rekenden op de inkomsten. Ook dat ze zich zo inzetten voor het festival en nu opzij geschoven worden, is een spijtige zaak.
Blijkbaar vonden de verenigingen zelf ook dat dit niet kon, en stapten ze hiermee naar de burgemeester.
Dit jaar komt er een overgangsmaatregel waardoor de verenigingen die al kosten maakten, deze terug kunnen recupereren. Dit vind ik een mooi gebaar, maar volgend jaar zijn de verenigingen evengoed hun standje kwijt. Wel een goed ding is dat de verenigingen dit dan op voorhand weten.
Op het grondgebied van Rotselaar verandert er momenteel nog niets, daar mogen de verenigingen nog wel de kraampjes blijven uitbaten. Ergens is dit discriminatie, maar ik vraag me af hoe lang Rotselaar hier nog van kan blijven genieten?
Naar mijn mening draait het nog steeds om geld, en van de moment dat de organisatie ziet dat ze dit extra werk aankunnen en/of ze meer winst maken, zal Rotselaar waarschijnlijk ook moeten inboeten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.