actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2009, 11:50
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Loenhout
Posts: 112
Elke minuut overleeft één vrouw haar bevalling niet

Elke minuut overleeft één vrouw haar bevalling niet

Naar aanleiding van Moederdag zondag, kaart Open Vld-politica Hilde Vautmans in de Kamer de strijd tegen moedersterfte aan. Het zou gaan over een half miljoen vrouwen per jaar.
- Zie het filmpje voor emer info, dit kan door te klikken op onderstaande link -
http://www.gva.be/nieuws/binnenland...lling-niet.aspx

10/05 GVA

Mening:
Dit zijn harde feiten! Elke minuut sterft er één vrouw. Ik ben ervan bewust dat deze harde cijfers zeker te wijten zijn aan een mindere verzoriging in de ontwikkelingslanden. Maar om nog sterker een punt te maken, dat dit scenario zich nauwelijks bij ons voordoet zou ik graag willen dat je het volgende eens leest:

Wereldwijd bevallen jaarlijks veertien miljoen meisjes tussen vijftien en negentien jaar. In deze leeftijdsgroep is zwangerschap de belangrijkste doodsoorzaak. Ten minste één vierde van de geschatte twintig miljoen onveilige abortussen die jaarlijks worden uitgevoerd, gebeuren bij die jonge meisjes. Voor 78 000 onder hen heeft dit de dood tot gevolg.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2009, 23:39
line.puimege line.puimege is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: May 2009
Locatie: Boechout
Posts: 17
Als je zo iets leest krijg je zelf al schrik om ooit nog zwanger te worden! De cijfers zullen inderdaad wel een beetje afhangen van de ondermaatse hospitalisatie in ontwikkelingslanden, maar hier kan er ook evengoed iets misgaan tijdens een bevalling. Eén van mijn vriendinnen studeert vroedkunde en de verhalen die zij soms vertelt vind ik echt angstaanjagend. Er kan zo veel misgaan tijdens een bevalling (zowel met het kind als met de moeder) en het lastige is dat je er op voorhand echt niet op kan voorbereid zijn. Ik hoop dat de medische sector erg veel belang blijft besteden aan zwangerschappen en bevallingen, want het is echt erg wanneer er bij deze zaken iets misloopt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.