actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th February 2012, 21:13
Suzy Buyens Suzy Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 98
Ondernemers dumpen dure auto's

Belastingen op bedrijfswagens worden verhoogd. Eindelijk!!!! Deze extralegale voordelen worden vaak door werknemers gebruikt om te pronken met 'hun' wagens. Echt gebeurd: privé had een werknemer een wagen gekocht, een eenvoudig modelletje, niet te veel tierlantijntjes wegens allemaal extra en bijgevolg te duur. Na een promotie krijgt de werknemer een firmawagen. O kijk, een BMW, nee, niet het kleinste model, maar wel een groot model met boordevol snufjes. Kijk, dit soort situaties zijn voor mij te gek voor woorden. Een firmawagen is in veel gevallen noodzakelijk: geef die mensen dan ook een wagen, een comfortabel, normaal model. Alle werknemers met dezelfde functie krijgen dezelfde wagen. Dat lijkt me logisch. In onze huidige show-off cultuur echter, als ze een wagen mogen 'kiezen', kan het niet groot en duur genoeg zijn want dan lijkt het of ze wel een erg belangrijke functie hebben. Ja, uiterlijke schijn voor alles. Eindelijk is er een verhoging van de belastingen op firmawagens. Eindelijk iemand die door heeft dat je dingen moet belasten die niet met zuurverdiende/gespaarde centen van de gemiddelde mens gekocht zijn. Natuurlijk, nu is er niks meer aan om op kosten 'van de zaak' met een klassebak rond te toeren want - o jee - ze moeten een schrijntje meer betalen. Natuurlijk weg met die dure wagen! Laat ons een normaal modelletje 'kiezen' zodat we niet te veel extra - o help - uit eigen goedgevulde zak moeten betalen. Dat uitgespaarde geld kunnen ze vast nog wel gebruiken om een achterpoortje in deze o zo verfoeilijke nieuwe wet te zoeken...
Belastinginners: haal het geld waar het zit, er zijn nog vele grote geldb(a)ronnen die aangeboord kunnen worden. Laat de gewone werkmens niet voor de verspillings/afschrijvingszucht van de bedrijven opdraaien!

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...ikelid=ER3LR5IO
Gevonden op 07/02/12
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st March 2012, 10:21
joachim.bogaerts joachim.bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 35
Ik vind wel niet dat je iedereen zo mag beoordelen. Ik werk namelijk zelf ook als jobstudent bij een kleine zelfstandige en ik moet broodzakken rondbrengen in heel het land. Dit moet echter met een wagen die hij gekocht heeft op het bedrijf. Dit is een simpele camionette maar ook hij moet betalen! De grootste verhoging van de belastingen is echter op leasing wagens. De overheid speelt hierbij echter paniekvoetbal want ze willen hier grote bedragen innen maar dit gaat niet pakken. Ik werk echter ook nog ergens anders waar ik veel zelfstandige ondernemers of mensen met een hoge functie hoor praten en het achterpoortje waarover jij spreekt hebben ze al gevonden. Een paar bedrijven zouden bijvoorbeeld samen een.overkoepelend bedrijf kunnen oprichten in Luxemburg om daar geregistreerd te staan en daar te leasen. Ze betalen.zo veel minder en zo is het weer moeilijker om de begroting rond te krijgen. Het feit dat jij zegt dat dit allemaal dure auto's zijn vind ik ook erover. Als ze toch kunnen kiezen kunnen ze beter een milieu gerichte keuze maken. Maar dan verdient de overheid weer niets op benzine tax.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.