actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th March 2014, 00:49
J*roen.Bouckaert J*roen.Bouckaert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Mol
Posts: 58
Milquet maakt seksisme strafbaar

Seksisme wordt binnenkort strafbaar. Het gaat niet alleen over vrouwen beschimpen en vernederen op straat, maar ook op het werk of op sociale media zoals Facebook. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

In 2012 zorgde de documentaire Femme de la Rue voor ophef. Het toont hoe vrouwen in Brussel op straat worden beschimpt en geïntimideerd. Het opende de ogen van onder andere minister van Gelijke Kansen Joëlle Milquet (CDH), die seksisme uit de wereld wil helpen.

Ondertussen heeft Milquet een wetsontwerp klaar en overtuigde ze haar regeringspartners om de strijd aan te gaan. Als alles goed gaat, keurt de Kamer het voorstel begin april goed.

Wie opzettelijk een gebaar of handeling stelt die vrouwen schade toebrengt en de waardigheid van hun persoon ernstig aantast kan straks in de kraag worden gevat. Waar de grens precies ligt, dat moet de rechter uitmaken. Overtreders riskeren een gevangenisstraf tussen een maand en een jaar en boetes tussen 50 en 1.000 euro.

Uit: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf2014...ampaign=seeding , 13/3

Eigen mening: Ik heb een paar puntjes waar ik iets over kwijt wil. Allereerst vind ik het ronduit schandalig dat sommige mannen nog altijd zo minachtend doen tegenover vrouwen. We leven nu ondertussen al langer in een samenleving waarin de man en vrouw stilaan dichter bij elkaar begint de groeien qua lonen, etc. Ook zijn we als mens al veel langer gelijk. Een prachtvoorbeeld waar wij heel veel van kunnen leren, zijn de Oud Egyptenaren. De samenleving die rond het jaar (om het simpel te houden) 3000 v.Chr. is ontstaan. Hier waren man en vrouw volledig gelijk.

Ten tweede vind ik het ook ronduit schandalig dat men enkel over vrouwen spreekt in dit artikel. Ik wil hier zeker niet zeggen dat de man even veel te verduren heeft als een vrouw, maar toch kan een man soms ook geïntimideerd worden door vrouwen.

Tot slot nog even dit: Waarom moet men hier in Gods naam weer boetes op plaatsen. Een beetje basisfatsoen mag toch wel in onze samenleving. Maar misschien even tussen ons gezegd: Vadertje Staat zal waarschijnlijk weer wat geld nodig hebben. (Sorry voor mijn iets minder objectieve reactie hierop )

We moeten ook kijken naar het feit dat het soms om een grapje kan gaan. We zeggen nog steeds: "Goh, het is weer een vrouw hoor." als het parkeren van de persoon voor wat lang duurt. Maar vrouwen durven dit tegenwoordig zelf al te zeggen. Is dit dan ook seksisme?
__________________
Teaching creates all other professions.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.