actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th August 2014, 10:08
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
Verzekeraars moeten zeggen of raam op ‘kiep’ mag staan

Verzekeraars moeten zeggen of raam op ‘kiep’ mag staan

Sommige diefstalverzekeringen worden niet uitbetaald omdat een raam op ‘kiep’ stond. De ombudsman van de verzekeraars vraagt nu dat ze duidelijkheid scheppen over de definitie van een ‘afgesloten’ gebouw.
Bij het afsluiten van een brandverzekering voor hun woning nemen steeds meer mensen de extra waarborg diefstal. Dan vergoedt de verzekering gestolen bezittingen en aangerichte schade bij een inbraak. In de praktijk eindigen veel van die dossiers in ruzie, volgens de Ombudsman van de Verzekeringen. ‘Het gaat heel vaak over de vraag of de woning wel voldoende was afgesloten, met vooral betwistingen over de zogenaamde draaikiepramen’, zegt Hans Claes, adviseur van de ombudsman.

‘Als een raam openstond op kiepstand tijdens de inbraak, weigeren sommige verzekeraars categoriek om tussenbeide te komen. Zelfs al vond de inbraak niet plaats via dat raam. Het is voor hen het bewijs dat er niet als een goede huisvader is gehandeld. Andere verzekeraars zijn dan weer wel soepel: voor hen is een moeilijk te bereiken raam – bijvoorbeeld op de eerste verdieping – op kiepstand geen probleem.’

De ombudsman dringt er bij de verzekeraars nu op aan dat de voorwaarden voor hun diefstalverzekering ‘veel duidelijker en transparanter’ te maken.

Bron: De Standaard

Mening:
Ik heb al langer horen zeggen dat er problemen zijn bij het krijgen van geld bij de verzekering als er een inbraak gebeurd was. Ik heb hier eigenlijk nooit echt verder bij stil gestaan aan wat dit zou kunnen liggen. Wat er was fout gegaan? En nu lees ik dit, dit geeft een kleine verklaring voor dit probleem. Enkel had ik nooit deze verklaring verwacht. Ik dacht wel dat u huis dicht moest zijn, deuren en ramen dicht. Maar ik had nooit stilgestaan bij een draaikiepraam. Dit komt misschien door het feit dat wij er thuis geen hebben. Toch denk ik dat er weinig verschil is tussen een raam die op 'kiep' staat en een dichte raam. Ik heb het de laatste tijd al genoeg gezien in mijn buurt. Als de dieven willen binnen zijn, zitten ze binnen. Natuurlijk maakt een raam die op 'kiep' staat de inbraak iets makkelijker. Maar volgens mij kiezen ze gewoon een huis en zien ze dan wel hoe ze binnen geraken. Dit is natuurlijk mijn mening.
En wat de verzekering betreft, zou het goed zijn dat er wat orde op zaken wordt gesteld over de vele regels. Ik denk dat vele mensen niet meer weten aan wat ze allemaal moeten voldoen om in orde te zijn voor hun verzekering. Dit zou zeker een goede vooruitgang zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.