actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2013, 12:07
R*my.DeDoncker R*my.DeDoncker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Tessenderlo
Posts: 83
Vlaming schenkt erfenis massaal aan goede doelen

Vlaming schenkt erfenis massaal aan goede doelen

Een goede doel in het testament, het is niet langer een uitzondering. Vijftien procent van de Belgen heeft er al één opgenomen, zo blijkt uit een rondvraag van testament.be. Vijf procent zou zelfs zijn hele erfenis aan een vereniging willen nalaten.

De cijfers komen uit een studie van Delta Lloyd Life en testament.be, een campagne van bijna honderd goede doelen om de mensen te wijzen op de mogelijkheden bij het opstellen van hun testament. En opmerkelijk: als de regels voor nalatenschap het zouden toelaten, zou liefst vijf procent van de ondervraagden zijn volledige erfenis aan een goed doel schenken.

‘Het fenomeen wint duidelijk aan populariteit’, zegt Jan Brachels van testament.be. ‘Dat komt overwaaien uit Groot-Brittannië en de VS, waar het de normaalste zaak van de wereld is.’

Vooral babyboomers

Redenen te over waarom de Belg na zijn dood zo solidair blijkt. ‘Vaak gaat het om babyboomers, mensen die ook bij leven al actief waren bij verenigingen. Zij hebben gewerkt als vrijwilliger en hebben met eigen ogen gezien wat voor een verschil 100.000 euro kan maken.’

Anderen doen het dan weer omdat ze geen andere directe erfgenamen hebben, of omdat ze schrik hebben dat de weelde van de erfenis hun kinderen gaat verpesten. ‘Ze rijden nu al met een sportwagen, het gaat de verkeerde kant uit, zeggen die mensen dan. De maatschappij is veranderd. We zijn niet meer allemaal zo gesteld op dat huisje-tuintje-boompje-leven onder de kerktoren.’

Bron: www.nieuwsblad.be, 3/11/2013

Eigen mening
Moest ik later geld te veel hebben zou ik ook wel een deel van mijn erfenis aan het goede doel schenken, maar ik wil toch eerst zorgen voor mijn kinderen. Zoals hier wordt gezegd, geven sommigen geen erfenis meer aan hun kinderen omwille dat ze alles al hebben dat ze nodig hebben. Ik vind het wel heel mooi dat er zoveel mensen een goed doel in hun testament opnemen, maar ik zou eerder vrijwilligerswerk doen in mijn leven en zo het goede doel helpen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.