actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd October 2012, 12:20
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
2 jongens vermoord in park omdat een "kwaad keek"

2 jongens vermoord in park omdat een "kwaad keek"

In Frankrijk wordt geschokt gereageerd op de moord op twee jongeren in een park in Grenoble afgelopen vrijdag. De jongens waren tussenbeide gekomen in een ruzie.

Alles begon toen één van de ruziemakers na schooltijd "kwaad keek" naar een andere. De twee kemphanen trommelden elk vijftien vrienden op, die elkaar te lijf gingen. Toen Kevin en Sofiane de gemoederen probeerden te bedaren, werden ze met messen, honkbalknuppels en houwelen bewerkt. Ze bezweken even later aan hun verwondingen.

Beide jongens waren niet gekend bij de politie. Eén van de twee studeerde aan de universiteit van Aix-en-Provence en was ook aan de slag als straathoek- en preventiewerker. Ze golden als rustige jongens die al jaren bevriend waren.

Morgen vindt in Grenoble een witte mars plaats voor de twee slachtoffers.

Beeld VRT

Bronvermelding: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...k-grenoble.aspx

Mening:
Waar gaat dit toch naartoe. Je kan nog niet eens buitenkomen of je wordt al afgerekend. De laatste tijd wordt het maar heftiger en heftiger. Zoals de 2 franse jongens nog maar 'kwaad' keken, worden ze hiervoor al afgerekend.
De mensen van de dag van vandaag kunnen niet meer veel verdragen. De vraag is: 'in hoeverre keken ze kwaad?' Misschien kunnen de 'moordenaars' niet veel verdragen en daardoor deze misdaad gepleegd.

De vraag waar ik vooral mee zit als ik dergelijke artikels lees is: 'Waar gaat dit toch naartoe?'
De politie kan beter deze misdaden eens goed onder handen nemen in plaats van controleren van gordels, ... . Ook de politiek kan hier een handje bij helpen. Door nu volle toeren campagnes te voeren voor betere verkeersveiligheid enzo, kunnen ze beter de criminaliteit van de dag van vandaag onder de loep nemen. Maar naar mijn menig verbergt de politiek dit, omdat ze zelf niet weten wat te doen.
Er moet toch ingegrepen worden in dergelijke situaties of anders wil ik niet zien waar dit eindigt. Wat gaan onze toekomstige kinderen dan niet meemaken?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.