actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2012, 22:11
E*ien.Khouri E*ien.Khouri is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 104
Nieuwe massabetoging tegen besparingen in Portugal

De Portugese besparingsmaatregelen hebben opnieuw duizenden ontevreden Portugezen op straat gelokt. Volgens mediaberichten verzamelden tienduizenden manifestanten zich in het centrum van Lissabon om tegen de geplande bezuinigingen te protesteren. Ze eisen ook dat eerste minister Pedro Passos Coelho aftreedt.

De koepelvakbond CGTP organiseerde het protest, reeds de derde massale manifestatie in twee weken. "Deze regering is volledig in diskrediet gebracht, zo kan het niet verder", aldus secretaris-generaal Armenio Carlos van CGTP. Het protest verliep vreedzaam. Na vorige protesten zocht Coelho alternatieve besparingsmaatregelen voor die plannen, die de bevolking woedend maakten.

Gisteren raakte bekend dat in de eerste jaarhelft het Portugese begrotingstekort op 6,8 procent van het bbp uitkwam. De Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds, die Lissabon voor 78 miljard euro internationale steun toezegden, eisten in ruil dat het land zijn begrotingstekort tot 4,5 procent zou terugbrengen in 2012. Eerder deze maand werd het doel wat afgezwakt, tot 5 procent van het bbp, maar daar staat Portugal nog ver van af.

bron: De Morgen, 29/09/12 (http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/F...&utm_medium=RSS)

Weer het zoveelste land dat protesteert vanwege heftige besparingsmaatregelen (en dan nog eens voor een derde keer). Gelukkig was het geweldloos. Ik blijf het een goed ding vinden dat de mensen op straat komen om hun rechten te verdedigen. Het is naar mijn mening vrij oneerlijk dat eerlijke, hardwerkende mensen zoveel van hun zuurverdiende geld moeten opgeven terwijl de politici waarschijnlijk meer dan genoeg geld hebben. Ik ben mijn 'vertrouwen' in Europa wel wat aan het verliezen aangezien het nu een compleet zootje lijkt. Laten we hopen dat deze crisis niet lang meer duurt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.