actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2012, 17:06
Wouter G Wouter G is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 69
Spanjaarden betogen tegen besparingsplannen

zo 29/04/2012 - 14:44

In de Spaanse hoofdstad Madrid betogen tienduizenden mensen tegen de besparingsplannen van de regering-Rajoy. Vooral de bezuinigingen in onderwijs en gezondheidszorg zetten kwaad bloed.
Premier Mariano Rajoy heeft voor 10 miljard euro weggesneden in die sectoren om het oplopende begrotingstekort voort terug te dringen.

Belga
Op dit moment bedraagt dat tekort nog 8,5 procent. Over drie jaar moet dat onder de 3 procent. De betogers vinden het onverantwoord dat er net in onderwijs en volksgezondheid bespaard wordt.

Op de borden die de betogers bij zich hadden, stonden slogans als "Het is misdadig om te snijden in de gezondheidszorg" of "Je speelt niet met het onderwijs en de gezondheid".

"De besparingen in de gezondheidszorg en het onderwijs, dat is wel het laatste wat bij als werkende klasse kunnen ondersteunen. Als dat er niet meer is, wat blijft er dan nog over voor ons?", zegt Domingo Zamora, een betoger die als werknemer actief is in de openbare sector.

Eigen mening:

Ik kan niet anders dan de protestanten gelijk geven, je kan in bijna alle sectoren gaan besparen maar absoluut niet in onderwijs en gezondheidszorg. Dat is in mijn ogen een stap vooruit en twee stappen achteruit. Zo'n besparingsplan kan niet anders dan verkeerd gaan op de lange termijn, door besparingen in onderwijs komt er een lagere scholing en gaat er een grotere werkloosheid ontstaan, die mensen moeten natuurlijk steun krijgen en dat kost geld. Verder voorspel ik sociale wantoestanden door de besparingen in de gezondheidszorg. Ik weet de details niet maar lang goed kan dit niet gaan. Hopelijk komt dit plan er niet door.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th April 2012, 11:00
niels.geboers niels.geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 30
Spanjaarden betogen tegen besparingsplannen

Als je het mij vraagt is het niet echt slecht in die sectors te besparen. Alleen het bedrag is te groot. Als men nu in alle sectors zou besparen maar gewoon kleinere bedragen zouden er geen sectors zich benadeeld voelen. Maar as je alleen in die sectoren gaat besparen kan ik de protestanten zeker geen ongelijk geven. Wat gaan ze met de zieken doen als er wordt bespaard in de gezondheidszorg? Wat gaan ze met de kinderen doen als er word bespaart op onderwijs? Volgens mij zijn er nog wel andere mogelijkheden die beter zou zijn voor de bevolking.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.