actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 19:35
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Jongste comazuiper van Nederland is kind van 10

In Nederland is een kind van slechts 10 jaar oud met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis opgenomen. Dat is de jongste zogenaamde comazuiper ooit bij onze noorderburen. Tot dan was de jongste geregistreerde drinkende tiener 12 jaar.

Maar het kan nog erger. In Duitsland is ooit een kind van 7 jaar met alcoholvergiftiging in het ziekenhuis beland. En in Groot-Brittannië is de jongste alcoholicus 8 jaar oud. Volgens de Nederlandse kinderarts Nico van der Lely zijn het in 75 procent van de gevallen de ouders die hun comazuipende pubers het eerste glas alcohol geven.

bron: www.hln.be
datum: 23/11/2011

Mening: Ik snap niet dat kinderen op zo'n jonge leeftijd aan alcohol geraken. Is dit omdat ze alleen thuis zijn, terwijl de ouders uit werken zijn en dan de alcoholische dranken die de ouders thuis in de kast hebben staan consumeren. Of zijn er dan zoveel winkels die nog steeds alcohol verkopen aan kinderen onder de 16 jaar. Ik denk dat veel jongeren niet beseffen hoe gevaarlijk alcoholisch dranken zijn, zolang ze niet volgroeid zijn en daarna ook nog natuurlijk. Maar te veel alcohol remt de groei af op alle vlakken, hiermee bedoel ik de groei van de hersenen evenals hoe groot je wordt. Mijn part mogen ze nog strengere eisen opleggen bij het verkopen van alcoholische dranken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2011, 19:55
Kenny.Van.Eysendeyk Kenny.Van.Eysendeyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Retie
Posts: 42
Alcohol is nog steeds een sociaal aanvaarde en verslavende drug. Ja zo bekijken mensen het niet maar feit blijft, alcohol is ook en drug. Ik zeg niet dat alcohol verboden moet worden, maar misschien moeten mensen terug op de hoogt gebracht worden dat alcohol minder onschuldig is dan gedacht. Wat moet ik over de jongste kommadrinker denken? Bad parenting hitting rock bottom? Meer kan ik hier echt niet op zeggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.