actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 20:21
hannes.v*nderlinden hannes.v*nderlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 21
"Eetpatronen kunnen klimaat redden"

Datum: 25/11/15


Een wereldwijde verschuiving naar een dieet met minder vlees is niet alleen goed voor de volksgezondheid, maar ook essentieel om een gevaarlijke klimaatverandering afwenden. En daar kan de consument van overtuigd worden, blijkt uit een rapport van de gerenommeerde Britse denktank Chatham House.
Over minder dan een week start de cruciale klimaattop in Parijs, maar er is nog altijd een grote kloof tussen de uitstootvermindering die nodig is en wat regeringen tot nog toe beloofd hebben. Een verandering in de eetpatronen zou meteen een kwart van die kloof kunnen dichten en zo de wereld dichter bij de cruciale drempel van 2 graden Celsius brengen, staat in het rapport.

De auteurs wijzen er op dat de wereldwijde veestapel nu al verantwoordelijk is voor 15 procent van de uitstoot van broeikasgassen, en dat die nog zal groeien als de groeiende wereldwijde vraag naar vlees niet wordt gestopt.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/2656/Globa...at-redden.dhtml


Eigen mening: Ik vind het zeker een goed voorstel om over heel onze wereld een campagne te starten over gezonder eten in verband met het verminderen van de CO2 uitstoot in de wereld. Ik zelf zou het zeker eens willen proberen. Het gaat namelijk niet alleen helpen aan de opwarming van de aarde. Het is ook een goede zaak voor alle landen op financieel vlak, op vlak van volksgezondheid. Volksgezondheid gaat hier op termijn ook veel geld mee uitsparen. Ik heb natuurlijk ook wel mijn twijfels of het zal aanslaan bij de "hedendaagse/moderne mens" . In Amerika is het bijvoorbeeld al op veel plaatsten ingeburgerd dat naar een Fast Food restaurant gaan een gewoonte is. Mijn besluit is dus dat ik het wel een goed idee vind, maar of dat het gaat werken dat is iets anders.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.