actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2011, 09:31
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 89
Het probleem is dat De Wever tot dusver is mislukt

"Het probleem is dat De Wever tot dusver is mislukt"


Premier Yves Leterme (CD&V) pikt de kritiek van N-VA-voorzitter Bart De Wever op de regering van lopende zaken niet. De West-Vlaming spoort nu op zijn beurt de Antwerpenaar aan zijn verantwoordelijkheid op te nemen en een nieuwe regering te vormen.
"Het probleem is niet lopende zaken", dient Leterme het Vlaamse stemmenkanon van repliek in de Corelio-kranten. "Het probleem is dat Bart De Wever tot dusver mislukt is. Wij besturen zo goed en zo kwaad als het kan."

Het boegbeeld van CD&V stelt eveneens vast dat een vijfde van de regeerperiode al achter de rug is en dat De Wever nog niets met zijn verkiezingsoverwinning heeft aangevangen. "Men slaagt er niet in om een akkoord te maken en een regering te vormen."

Leterme vindt het dan ook niet correct dat De Wever het hem kwalijk neemt dat hij voor het algemeen belang zorgt. De premier zegt eveneens dat hij met zijn begrotingssanering en meerjarenbegroting de druk van de financiële markten van België af wil houden.

"Als Bart De Wever de verrotting zou hanteren om druk te zetten, zou ik dat zeer perfide vinden", gaat de eerste minister nog verder. "Zo'n verrottingslogica zou ingaan tegen het belang van de mensen. Het enige wat ik hem wil zeggen, is: neem uw verantwoordelijkheid."

Leterme wil met zijn CD&V wel niet toetreden tot een nieuwe federale regering zonder N-VA.

Bron: gva

Eigen mening:
Dit is een vreemde situatie.
Uiteindelijk zullen CD&V en N-VA mekaar nodig hebben om het Waalse blok te verzetten. De kritiek van Leterme is volgens mij onterecht.
De Wever verspeelt 1/5 van zijn termijn omdat hij in tegenstelling tot de vorige 'verkiezings-overwinnaars', waaronder Leterme, niet wil toegeven aan het Waalse beleid.
Dit noem ik niet mislukken, maar vastberadenheid en loyaliteit ten opzichte van de kiezers.
Anderzijds moeten de prestaties van Leterme om de lopende zaken te behartigen zeker niet onderschat worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th March 2011, 20:17
Maximous Maximous is offline
Michael.Stouten
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Het is altijd heel gemakkelijk om commentaar op alles en iedereen te geven. Bart De Wever heeft de afgelopen nog altijd niets verwezenlijkt met zijn partij, dus vind ik dat hij ook geen commentaar mag hebben op de regering van lopende zaken. Het is mede door hem dat er nog altijd geen regering is.
Het is wel spijtig dat er nu ruzie is ontstaan tussen de twee grootste Vlaamse partijen. Net nu elke partij goed zou moeten samenwerken in plaats van elkaar te bekritiseren.
Nog een uitgebreider artikel vind je op: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...n-Leterme.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.