actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2011, 19:56
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Politie betrapt 13-jarige autobestuurster

Politie betrapt 13-jarige autobestuurster

In Hannuit (Hannut), in de provincie Luik, heeft de politie woensdag een 13-jarig meisje aan het stuur van een auto betrapt. Ze reed met een leeftijdsgenote rond in een auto die niet verzekerd was, zo is donderdag van de lokale politie vernomen.

De gebricoleerde nummerplaat op de achterkant van de wagen had rond 11 uur de aandacht van een politiepatrouille getrokken. De agenten contacteerden de centrale en kwamen te weten dat de plaat geschrapt was. Ze reden een tijdje achter de auto en hielden het voertuig uiteindelijk tegen.

Daarin zaten tot hun verbazing twee meisjes van 13, die zeiden dat ze van een woonwagenkamp in de streek van Charleroi kwamen. De wagen was naar verluidt enkele dagen eerder gekocht voor de onderdelen.

De politie vond in de auto verscheidene grote schroevendraaiers en handschoenen die onder de zetels verstopt waren. Er waren geen wettelijke gronden om de meisjes vast te houden, maar de politie denkt dat ze toch "enkele inbraken in de streek verhinderd" heeft. Het voertuig en het inbrekersmateriaal werden in beslag genomen.

Bron:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland...estuurster.aspx

Mijn mening:
Ik begrijp niet dat je als 13-jarige al kan autorijden, want de politie had blijkbaar niet door dat het geen "gewone" bestuurder was. Dat ze de meisjes hiervoor wilden vasthouden vind ik geen goed idee. Uiteindelijk zijn de ouders verantwoordelijk voor de daden van hun kinderen. Ik zou de ouders een geldstraf geven en de meisjes eerder een kleine werkstraf. Het gaat tenslotte toch om MINDERJARIGEN die achter het stuur zaten...

Laatst aangepast door Caroline_Van_Tendeloo : 17th November 2011 om 20:01.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2011, 20:26
Charlotte Le Dreff Charlotte Le Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 59
Politie betrapt 13-jarige autobestuurder

Ik heb zo'n verhaal, niet zo lang geleden, nog vernomen. Het is inderdaad merkwaardig dat een dertienjarige achter het stuur van een auto verschijnt. Toch is het mogelijk. Mijn mama kon ook al vanaf haar dertiende een auto besturen. Toen waren de tijden ook heel anders. Toch vind ik het opmerkelijk dat de ouders hier niets van wisten. Je kind of kinderen zijn weg, je weet niet waarheen en de auto is ook weg. Dit is allesbehalve opvallend waarschijnlijk.. En dan nog inbrekersmateriaal? Wie weet moesten die kinderen in opdracht van hun ouders misschien ergens inbreken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th November 2011, 12:03
Laure.Mylemans Laure.Mylemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 60
Er zijn volgens mij wel meer kinderen die rond die leeftijd al kunnen autorijden. Bijvoorbeeld kinderen die heel gefascineerd zijn door auto's. Mensen die ik ken konden ook al rond die leeftijd met de auto rijden, ze gingen dan crossen op velden. Op straat rijden is echter iets helemaal anders, en kan gevaarlijk zijn voor de andere weggebruikers.
Ik denk echter dat de politie wat snel heeft geoordeeld wanneer ze zeiden dat ze een inbraak voorkomen hadden. Er wordt hiervoor immers vermeld dat de auto voor onderdelen gekocht was. Zou het dan niet kunnen dat de schroevendraaiers en handschoenen dienden om delen uit de auto te halen? En dat ze de materialen in de auto bewaarden wanneer ze die dag gedaan hadden met aan de auto te werken?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th November 2011, 19:49
Elke.Verreyt Elke.Verreyt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
Schandalig dat ouders hun kinderen niet beter in het oog houden, zeker op die leeftijd. Er zijn inderdaad veel kinderen die op die leeftijd met de auto kunnen rijden, maar dan kun je je ook weer gaan afvragen waar ze dat geleerd hebben. Dan is het toch dat de ouders of oudere vrienden af en toe zeggen 'zet jij de auto maar binnen' ofzo, of ze hebben ergens een boek te pakken gekregen over auto rijden. De praktijk is toch nog volledig anders dan het boek, dus dan kun je gaan nagaan waar ze het vandaan hebben. Ik denk ook dat je als 13-14 jarige meer verstand moet hebben dan even een auto te nemen en ermee gaan rond te rijden met een vriendje of vriendinnetje. En als er dan toch iets zou gebeuren ben je als ouder nog altijd verantwoordelijk. Leg het maar eens uit aan de ouders van dat andere kind als er een ongeluk zou gebeurd zijn en dat kind is gewond of nog erger.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.