actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2011, 13:41
kevin.vanderauwera kevin.vanderauwera is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 25
7 jaar cel voor overvallers die kind de trap afgooiden !

MORTSEL - De Antwerpse strafrechter heeft Livio D. en Sergio S. maandag veroordeeld tot zeven jaar cel voor een gewapende overval op een kruidenier aan de Antwerpsestraat in Mortsel. Ze waren uiterst gewelddadig, vooral tegenover het 2-jarige zoontje van de uitbater.



De man wilde op 18 mei zijn winkel sluiten. Zijn laatste klant bleef echter aarzelen in het deurgat. Op dat moment stormden zijn twee kompanen naar binnen. De ene bedreigde de uitbater met een pistool en de andere greep zijn echtgenote en zoontje vast.

De overvallers dwongen hen de kelder in. Het jongetje begon te wenen en werd door een van de daders de trap afgegooid, maar de vader kon hem gelukkig nog net opvangen. De uitbater werd geslagen en zijn zoontje kreeg meermaals een pistool tegen het hoofd, omdat hij bleef huilen. Toen de overvallers geen geld vonden, dreigden ze ermee het kind te doden.

Ze sloegen uiteindelijk met 3.080 euro, sigaretten en juwelen op de vlucht. Ze klommen de tuin van de buren in en liepen door zijn woning terug de straat op.

Op 14 juni werd Livio D. gearresteerd nadat de echtgenote van de uitbater hem herkende op straat. Het pistool werd bij hem thuis aangetroffen. De lader die in de winkel was achtergelaten, paste er perfect op. Hij ontkende echter iedere betrokkenheid.

Vingersporen op een bokaal in de winkel leidden naar Sergio S., maar hij werd nog niet teruggevonden. De onderzoeksrechter beval zijn onmiddellijke aanhouding.


persoonlijke mening:

Alweer een cadeautje van justitie. Zeven jaar cel voor wat mij een roofoverval met poging tot doodslag (zou ik het woord 'moord' in de mond kunnen nemen? Het is volgens mij wel een aannemelijke gedachte) lijkt, ware het niet dat de vader alert genoeg bleek te zijn om dit alsnog te verhinderen.
Beetje gedragen in de cel, en de straf kan, mits deskundige verdediging, gehalveerd worden als de beschuldigden zich naar behoren gedragen. Drie en een half jaar straf uitzitten en opnieuw beginnen, het is meer voor de hand liggend dan dat dit niet het geval zal zijn. Ik vraag me af wanneer justitie eindelijk eens strafmaten zal bepalen die een betere verhouding aannemen met de gepleegde feiten !
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2011, 19:16
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Zeven jaar cel vind ik persoonlijk ook heel weinig voor hetgeen de daders allemaal gedaan hebben. Het kind van de uitbaters kan evengoed een trauma hebben opgelopen, doordat er herhaaldelijk een pistool tegen zijn hoofd werd gehouden en omdat hij van de trap werd gegooid. Gelukkig kon de vader zijn zoontje opvangen, zodat hem erger leed bespaard bleef. Je mag er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren wanneer de vader niet exact op die plaats zou gestaan hebben of niet snel genoeg zou gereageerd hebben. In dat geval zou het kindje ook heel wat lichamelijke letsels opgelopen hebben of erger nog: het had misschien deze val niet overleefd. Ik vind dit redenen genoeg om de daders veel harder te straffen.
In het artikel staat ook dat de tweede dader, van wie men de vingerafdrukken heeft, nog steeds niet is teruggevonden. Ik vind dat heel straf! Een mens kan toch niet zomaar van de aardbol verdwenen zijn? Als het voorval zich in Amerika had voorgedaan, dan zouden ten eerste de daders harder gestraft zijn geweest en ten tweede zou de andere dader ook aangehouden zijn. België kan nog heel veel van andere landen leren, wat justitie betreft!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th November 2011, 19:35
kevin.vanderauwera kevin.vanderauwera is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 25
rechtzetting (on)zin voorgaande post

In de volgende zinnen is er blijkbaar iets fout gelopen:


Zeven jaar cel voor wat mij een roofoverval met poging tot doodslag lijkt (zou ik het woord 'moord' in de mond kunnen nemen?). Het is volgens mij wel een aannemelijke gedachte, ware het niet dat de vader alert genoeg bleek te zijn om dit alsnog te verhinderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.