actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2008, 14:55
Jiri.Claes Jiri.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Booischot
Posts: 65
Stukgegooide Cobaingitaar brengt 70 000 euro op

Een stukgegooide gitaar van de overleden Nirvanafrontman Kurt Cobain is verkocht voor ongeveer 100.000 dollar (70.000 euro). Een onbekende verzamelaar is de nieuwe eigenaar van het kleinood dat met kleefband aan mekaar hangt.


Cobain vernielde de Fender Mustang op het podium bij een optreden in New Jersey, tijdens de eerste Amerikaanse tournee van Nirvana. De Amerikaanse punkrocker Sluggo stelde het grunge-icoon destijds een nieuwe gitaar ter beschikking. In de plaats kreeg hij het aan diggelen geslagen exemplaar, dat hij nu te koop aanbood. De Fender is persoonlijk ondertekend door Cobain. (belga)

kritische bespreking:
Die rocksterren hebben nog al eens een leven he, zelfs aan de dingen die ze stukmaken zouden ze nog een pak geld kunnen verdienen. Kurt Cobain kan hier zelf nu niet van genieten maar je ziet wat zo'n gesigneerd souvenir kan opbrengen voor iemand. 100 000 dollar voor een kapotte guitaar is enorm veel geld.
Maar ik snap het wel. Moest ik zo in het bezit kunnen komen van een instrument van mijn favoriete groep, zou ik er ook zoveel mogelijk voor doen om het ook daadwerkelijk in mijn bezit te krijgen. Voor verzamelaars is dit dan ook een uniek stuk en van onschatbare waarde voor hun collectie
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.