actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th January 2016, 00:08
Jeff.M*rtens Jeff.M*rtens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Malle
Posts: 37
Kerstomaten rollen uit gezonde snoepautomaat

RIJKEVORSEL - Tomatenbedrijf Stoffels uit Rijkevorsel heeft een originele manier om kerstomaten in winkels aan te bieden. Met een trek aan de hendel komen de kleine vruchten uit een automaat tevoorschijn. Dat zorgt ervoor dat de strenge hygiëne niet wordt aangetast.

De Stoffels Automaat is de voorbije maanden als test in enkele winkels in België en Nederland geplaatst. Daar zagen de uitbaters de verkoop omhoog schieten. "Het gebrek aan hygiëne voor groente en fruit in winkels stoorde ons wat", zegt Petra Veldeman van Stoffels Tomaten. "Kerstomaten vallen soms op de grond of klanten nemen het vast met hun handen in plaats van een schepje te gebruiken. In ons bedrijf hanteren we een strenge hygiëne, maar dat moet dan ook als het product in de winkel ligt. We willen met de automaat ook meegaan met de trend tegen te veel verpakkingen en verspilling van producten."

In de voorraadbak is plaats voor ongeveer 5 kilo kerstomaten. Elke keer als de hendel naar beneden gaat, komt er een tiental tomaten uit gerold. Het bedrijf wil met de uitvinding jong en oud stimuleren om een gezonde snack te eten. De Automaat is een van de tien genomineerden voor de Fruit Logistica Innovation Award. "Dat is de belangrijkste onderscheiding voor nieuwigheden in de internationale groente- en fruitsector. Dat we uit tachtig inzendingen zijn genomineerd, is al een hele eer", zegt Paul Stoffels. "Bovendien zijn we enige kandidaat uit België. Er is geen geldprijs of trofee aan verbonden, alleen eeuwige roem."

Eigen mening: Dit is een goede verandering in de winkels. Hierdoor gaan de mensen misschien sneller gezonder gaan eten.
Het goed hieraan is ook dat de hygiëne bij deze producten verbetert, geen tientallen handen die al aan de groente hebben gezeten. Mensen gaan zo minder snel ziek worden, denk ik dan.

Bron:http://www.gva.be/cnt/blrva_0209480...e-snoepautomaat
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th February 2016, 16:43
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Kerstomaten uit snoepautomaat

Mijn mening komt overeen met de mening van Jeff. Ik stoor mij enorm aan mensen die elk stuk fruit aanraken vooraleer ze een keuze kunnen maken. Bij de druk van de aanraking, kan een stuk fruit al snel rotten. Als je dit pas ziet bij het thuiskomen, omdat het uitwendig niet te zien is, heb je wel een miskoop gedaan. Dit is niet zozeer de fout van de winkel, maar wel van de mensen die gaan winkelen en alles willen aanraken. De automaat waarover het artikel gaat, vind ik daarom een goede uitvinding. Tomaten zijn erg gevoelig, dus zijn ze het best af in zo'n automaat. Als mensen tomaten kopen, zijn ze er op die manier ook zeker van dat niemand ze heeft aangeraakt. De verkopers zijn op dat moment ook zeker dat er geen tomaten verloren zullen gaan door de gemakzucht/kieskeurigheid van de kopers. Allemaal goede aspecten dus.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.