actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th December 2015, 08:31
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Recordaantal armen krijgt gratis eten van Voedselbank

Recordaantal armen krijgt gratis eten van Voedselbank

Dit jaar hebben 137.000 mensen in België gratis voedsel gekregen van de Belgische Federatie van Voedselbanken. Dat is vijf procent meer dan vorig jaar. Dat meldt Gazet van Antwerpen.

“Dit jaar hebben we per persoon gemiddeld 100 kilo voedsel verdeeld”, zegt Alfons De Vadder, algemeen directeur van de Belgische Federatie van Voedselbanken. “Vorig jaar hebben we het voedsel aan 130.030 mensen uitgedeeld. Dit jaar eindigen we op ongeveer 137.000 mensen. Die stijgende trend zet zich al enkele jaren door.”

Nochtans liet het voedsel dat Europa elk jaar aan de voedselbanken schenkt maanden op zich wachten. “Dat komt omdat het overleg over de verdeling van het voedsel te lang heeft geduurd. Pas vanaf oktober worden de goederen opnieuw geleverd”, aldus De Vadder. “Gelukkig hebben de begunstigden geen last gehad van die problemen.”

Het aantal voedselbedelingen stijgt sneller dan de armoede, omdat de voedselbanken almaar bekender worden.

Bron: www.standaard.be (geraadpleegd op 30/12/2015)

Mening

Ik was gisterenavond 'De film van het jaar' aan het bekijken op VTM. Het viel me op dat we een zeer slecht jaar hadden waarin vooral erge dingen het nieuws haalden. Zo is het ook bij dit artikel. Het stond tussen vluchtelingen en de aanslagen, maar ik vind goed nieuws eens zo belangrijk. Toen ik de titel las dacht ik: 'Wauw, dit is echt goed nieuws tijdens de periode van vrede, namelijk de kerstperiode.' Wanneer ik het artikel verder las, werd ik toch een beetje bedroefd door de lage cijfers. 15% van de Belgische bevolking behoort onder de armoede grens. (Gegevens gevonden op: http://www.armoedebestrijding.be/ci...antal_armen.htm) 15% van de bevolking is meer dan 1 miljoen inwoners. Ze kunnen hier maar minder dan 1 op 10 mensen helpen met eten uit te delen. Dat is veel te weinig. Men zou beter supermarktketens aanspreken over het feit dat ze 'lelijke' groenten weggooien en dat ze deze beter aan deze categorie geeft. Zo wordt er niet aan verderf gedaan en zijn we op weg naar een nog mooiere wereld.

Laatst aangepast door L*ura.present : 30th December 2015 om 08:39.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.