actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2009, 08:42
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 82
Man verkracht zijn buurvrouw van 75

Man verkracht zijn buurvrouw van 75

Een man van 35 heeft op brutale wijze zijn buurvrouw van 75 verkracht. De Duitser heeft voor het zedendelict een gevangenisstraf van vijf jaar en vier maanden gekregen.

Het leven van het slachtoffer zal nooit meer hetzelfde zijn. 54 jaar lang leefde ze onbezorgd in haar woning in de Duitse stad Bonn, vandaag moet ze met de daver op haar lijf verder. Haar buurman was plots haar huis binnengekomen en viel de vrouw aan. Ze was aan het poetsen. Hij ging eerst op zoek naar geld en toen de vrouw hem betrapte, greep hij haar vast. Hij bond haar handen vast met de veters van zijn schoenen en bedreigde haar: "Blijf kalm of ik vermoord je!". Even later verkrachtte hij haar. De vrouw is intussen verhuisd en lijdt nog steeds aan slaapstoornissen en angstaanvallen. (hlnsydney)
07/12/09 07u43

Bron: Het Laatste Nieuws

Eigen mening: Het is schandalig dat dit soort toestanden gebeuren. Een man die een bejaarde vrouw verkracht. Dit gaat te ver. Het wordt hoogtijd dat dit soort misdrijven streng worden aangepakt zodat ze in de toekomst niet meer kunnen gebeuren. Ik vraag me ook af wat de man bezield moet hebben. Een normale man komt toch nooit op het idee om bij zijn buurvrouw te gaan stelen of haar te verkrachten. En de morele schade die de man heeft toegebracht is misschien nog wel het ergste van allemaal. Het slachtoffer zal nooit meer gerust zijn. Ze zal altijd bang hebben om alleen thuis te zijn. Ik hoop dat de man een zware straf krijgt en tot het besef komt welk leed hij allemaal heeft veroorzaakt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2009, 12:20
Laetitia.De.Schepper Laetitia.De.Schepper is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 92
Tabel: Geregistreerde criminaliteit in België – verkrachting (aantal PV’s)
Jaar | Aantal misdrijven -verkrachting
2000 | 2.456
2001 | 2.596
2002 | 2.842
2003 | 2.708
2004 | 2.559
Bron: Geregistreerde criminaliteit – België (2000-2004)


Als je naar deze tabel kijkt, zie dat er echt ongelooflijk veel verkrachtingen zijn per jaar EN dit zijn aangegeven verkrachtingen. Wie weet hoeveel mensen zijn er wel niet die verkracht zijn en het gewoon niet durven zeggen.
Het is echt schandalig dat dit allemaal gebeurt. Maar ik denk wel dat het heel moeilijk is om hier maatregelen tegen te nemen/om dit te voorkomen.

Maar ivm het artikel: Het is inderdaad schandalig wat er gebeurd is, maar is het niet "erger" als een kind verkracht wordt?
Het is misschien heel grof wat ik nu zeg, maar dat is zeker niet mijn bedoeling. Maar een kind heeft nog heel z'n leven voor zich en als hij/zij dan verkracht is, draagt hij/zij voor de rest van zijn/haar leven een trauma met zich mee.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th December 2009, 16:34
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Of het nu een bejaarde vrouw is die verkracht wordt, of een baby... ik vind het allemaal verschrikkelijk erg! Walgelijk gewoon!
Ik ben wel blij dat dit is uitgekomen, want net zoals Laetitia denk ik dat verkrachtingen nog veel te vaak niet worden gemeld. De morele schade die de vrouw nu heeft gekend, zal niet meer verdwijnen. Het zal voor de rest van de vrouw haar leven nog in haar hoofd rondspoken. Geen wonder dat zij nog steeds slaapstoornissen en angstaanvallen heeft! Hoe moeilijk moet het voor haar niet zijn om nu nog iemand te vertrouwen?
De straf van de man, vijf jaar en vier maanden cel, is niets in vergelijking met wat hij de vrouw heeft aangedaan. Ik hoop dat ze hem tenminste toch gaan begeleiden zodat hij dit in de toekomst, wanneer hij vrijkomt, niet meer zal doen. Deze gebeurtenis mag zich niet herhalen! Een degelijke begeleiding geeft misschien nog altijd niet de garantie dat de man iets dergelijks opnieuw doet, maar het is zeker en vast toch al een stap in de goede richting. Men kan hem beter de begeleiding geven, dan hem gewoon zijn celstraf te laten uitzitten zonder enige vorm van hulp te bieden voor de man. Hulp ja, want die man heeft een probleem.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th December 2009, 18:44
kato.van.herck kato.van.herck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: arendonk
Posts: 48
Verkrachtingen worden inderdaad niet vaak genoeg gemeld.
Maar een vrouw van 75!! Wie doet nu zoiets , die vrouw kan hem toch niets verkeerd gedaan hebben.

Die man moeten ze veel langer dan 5 jaar opsluiten, die straf is in mijn ogen veel te licht voor zulk een misdrijf. Die vrouw heeft voor de rest van haar leven trauma's.

Kato
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 20th January 2010, 18:04
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
Het is inderdaad akelig als je dit hoort. Ik kan er met mijn verstand eerlijk gezegd ook niet bij wie nu zoiets doet. En dan heb ik het niet alleen over die ene bejaarde vrouw van 75 jaar, maar over alle meisjes en vrouwen die verkracht worden. Ik vind dat ze die heren levenslang moeten opsluiten. Ik heb overlaatst in de krant gelezen dat twee mannen een meisje van 15 jaar hebben verkracht en die mannen gaan gewoon vrij uit. Dit vind ik niet kunnen, ik bedoel, die mannen gaan dat nog eens doen en wie is er dan het slachtoffer?!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.