actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2015, 15:03
Floor.C*oonen Floor.C*oonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 75
MasterCard wil van elk gadget een betaalmiddel maken

Als het aan MasterCard ligt, kan op termijn elk apparaat dat verbonden is met het internet worden gebruikt voor mobiele betalingen.
Betalen kan nu al met bijvoorbeeld smartphones, maar MasterCard denkt ook aan bijvoorbeeld horloges, juwelen, autosleutels tot zelfs kleding. Die moeten dan wel zijn uitgerust met goed beveiligde communicatiechips. Daarvoor zal worden samengewerkt met het Nederlandse chipbedrijf NXP en zijn Amerikaanse concurrent Qualcomm, zo werd maandag bekendgemaakt.

Verscheidene bekende fabrikanten en ontwerpers hebben hun medewerking aan het programma toegezegd. De eerste producten moeten al volgend jaar beschikbaar zijn, te beginnen in de Verenigde Staten.

bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151027_01940317

mening: Dit artikel toont dat men in de technologische wereld enkele stapjes te ver gaat. Ik sta vaak verbaasd hoe ver de technologische wereld zich al ontwikkeld heeft. Dit artikel vertelt dat er al reeds een samenwerking is opgestart en dat waarschijnlijk volgend jaar betalingen via verschillende gadgets kunnen uitgevoerd worden. Het angstaanjagende in dit artikel vind ik dat men ook via kledij betalingen kan uitvoeren als deze kledij de nodige communicatiechip bevat. Toen ik dit las kwam er in mij op dat dit nooit realiteit kan worden. Mensen hangen af van technologische methoden. Men moet vernieuwingen accepteren maar ik vraag me af of dat dit nooit te veel wordt. Teveel technologische afhankelijk is niet goed voor de vrijheid van het individu.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.