actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2016, 08:50
Caitlin.P*oost Caitlin.P*oost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 51
Francken stoot almaar meer asielaanvragen af

'In tegenstelling tot Duitsland heeft België van meet af aan duidelijk gemaakt dat het de Dublin-procedure ten volle zou toepassen op elke nationaliteit.' Dat schrijft staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) in zijn beleidsnota.

De Europese Dublin-verordening bepaalt welk land verantwoordelijk is voor een asielaanvraag, door onder meer te kijken naar het land waarlangs de vluchteling Europa is binnengekomen en of de vluchteling in een ander land al een gezinslid heeft met een verblijfsvergunning.

Francken wil die Dublin-procedure helemaal uitputten om zo veel mogelijk aanvraagdossiers door te sturen naar andere Europese landen. Vorig jaar werd aan 1.913 personen een Dublin-weigering uitgereikt, en tijdens de eerste negen maanden van 2016 kregen al 2.679 asielzoekers zo'n weigering. In de eerste negen maanden van dit jaar werden bovendien al meer vluchtelingen naar het bevoegde land overgebracht dan in heel 2015.

De staatssecretaris pleit er bovendien voor om zo snel mogelijk de transfers naar Griekenland weer in te voeren. "Alleen op die manier kan asielzoekers duidelijk worden gemaakt dat zij niet zelf hun land van asiel kunnen zoeken", klinkt het. Het uitputten van de Dublin-procedure is ook een van de middelen waarmee Francken de werklast van het Commissariaat-Generaal van de Vluchtelingen en Staatslozen wil verminderen.

Francken hamert in zijn *beleidsnota bovendien nogmaals op de koppeling tussen het *verblijfsrecht en de wil om te integreren.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161112_02567977
De Standaard 12/11/2016

Eigen mening: Ik vind het ergens wel logisch dat hij deze procedure wil,toepassen. Onze asielcentra in ons land zitten aan hun limiet en door steeds meer asielzoekers aan te nemen geraken we in opvangproblemen. Het lijkt mischien of ik mezelf ga tegenspreken maar ik vind ook dat we niet iedereen naar Griekenland of een bepaald land kunnen sturen langs waar ze zijn binnengekomen. België ligt nu eenmaal niet op een plek langsWaar vluchtelingen reizen en is moeilijk bereikbaar voor hen. Ik vind dat heel Europa een plan moet uitwerken gebasseerd op wat een land aankan rekening houdend dat je familie samenzet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.