actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd February 2010, 14:41
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Dieren in Haïti krijgen ook hulp

Dieren in Haïti krijgen ook hulp
22 Januari 2010 - DEN HAAG - De internationale dierenbeschermingsorganisaties IFAW en WSPA gaan op Haïti de naar schatting 5 miljoen dieren helpen die getroffen zijn door de aardbeving. Het gaat onder meer om geiten, zwerfhonden en ontheemde huisdieren. Dat maakten de organisaties vrijdag bekend.
De twee organisaties geven leiding aan een coalitie van dierenbeschermers, zodat zoveel mogelijk wordt samengewerkt. De dieren moeten niet alleen verzorgd worden, maar ook ingeënt, stelt Rikkert Reijnen van het IFAW. „We zijn erg bezorgd over het uitbreken van hondsdolheid, de ziekte van Weil en andere ziektes die van dier op mens overgedragen kunnen worden.”
De hulpverleners hopen volgende week aan de slag te kunnen in het volledig verwoeste land. Ze hebben een mobiele kliniek en er staat een team dierenbeschermers gereed in de naast Haïti gelegen Dominicaanse Republiek. Het IFAW en de WSPA verwachten langere tijd in Haïti nodig te zullen zijn.

bron : biteback.be

eigen mening :

Ik ben blij dat er toch aan de dieren ook gedacht word! Zo ongelofelijk veel benefietshows opgericht voor de slachtoffers van Haïti, maar in geen enkele fotoreportage of documentaire over de ramp worden er dieren getoond. Zij zijn nog het hardste getroffen van al, maar wie denkt er nu aan deze dieren?
Zij hebben geen stem, zij kunnen niet om hulp roepen, zij kunnen niet om voedsel roepen, zij hebben niets en niemand, de media zal zeker niet omzien naar hen!
Ik ben blij dat IFWAS en WSPA zich hiervoor inzetten, ik volg deze twee organisaties al een tijdje en ze verrichten wonderbaarlijk werk, ik hoop dat ze nog een tijdje in Haïti blijven want de dieren hebben nodig, en niet alleen door deze ramp maar ook door de ontbossing die al talloze jaren aan de gang is in Haïti.
Ik hoop dat de media hier meer aandacht zal aan besteden, maar daar ga ik niet te hard op hopen. Ik ben er zeker van dat er nu veel mensen zijn die dit lezen en denken “ aah ja, daar leven nog dieren ook”. En zo’n reacties zouden vermeden moeten worden, men zou onmiddellijk aan de dieren moeten denken , dit tegelijk met de mensen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd February 2010, 17:05
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Super dat IFAW en WSPA hulp bieden voor de getroffen dieren in Haïti! Ook zij moeten een kans verdienen! Ik vind het echt heel belangrijk dat men ook hulp gaat bieden aan dieren, naast de hulp die geboden wordt aan de mensen. Zoals Chelsy al zei, zijn deze dieren helemaal hulpeloos. Ze kunnen geen hulp vragen... Het is niet onbelangrijk ook aandacht aan hen te besteden! Hun huis is ook verwoest... Zij zijn ook levende wezens!
Ik denk trouwens dat men nu toch al veel hulp geboden heeft aan de inwoners van Haïti, wat super is natuurlijk! De media heeft echt heel veel aandacht besteed aan de aardbeving (Misschien zelfs te veel? Zijn er niet nog zo veel andere problemen in de wereld die ook eens wat extra aandacht verdienen?), waardoor er verschillende acties zijn opgezet. De mensen die getroffen zijn door de aardbeving kunnen dus zeker en vast al op heel veel steun rekenen. Net daarom vind ik het noodzakelijk ook eens verder te kijken dan naar de mensen alleen. Ook de dieren en de natuur van Haïti zijn getroffen en dus verdienen ook zij de geschikte hulp!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th February 2010, 13:58
ToonThys ToonThys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 103
Goed initiatief, want ik ben van mening dat men tijdens natuurrampen maar al te vaak zich focust op het menselijke leed en daarbij worden dan de andere slachtoffers zoals dieren vaak vergeten. Deze dieren hebben ook nood aan verzorging in tijden van nood. Een dierenleven is voor mij evenveel waard als een mensenleven.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th February 2010, 23:17
Sanne Wauters Sanne Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 109
Prachtig dat men ook aan de dieren denkt. Net zoals in de onderstaande reacties te lezen is, werd er vooral aandacht besteed aan de mensen. Maar ook de dieren zijn levende wezens die een trauma hebben opgelopen in het hele gebeuren. Mensen steunen door allerlei liefdadigheidsacties. Door deze acties geven we de getroffen slachtoffers hoop op een toekomst, in de mate van het mogelijke natuurlijk.
Maar de dieren, deze zijn vaak weerlozer dan mensen. Ook zij moeten geholpen worden. Vooral omdat wij mensen hen tam gemaakt hebben waardoor ze afhankelijk geworden zijn van ons.
Als ik denk aan wat huisdieren voor mensen kunnen betekenen, en hoe kwetsbaar we zijn als er aan onze geliefde beestje geraakt wordt. Dan ben ik organisatie als het IFAW en WSPA dankbaar dat zij voor deze diertjes willen zorgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.