actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2010, 16:52
didier.dillen didier.dillen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 60
Julian Assange in isoleercel

Julian Assange, de oprichter van WikiLeaks die sinds dinsdag in Londen in de gevangenis zit, is in een isoleercel ondergebracht, zo is vrijdag van een van zijn advocaten, Jennifer Robinson, vernomen. De gevangenis van Wandsworth heeft deze beslissing 'voor zijn eigen veiligheid' genomen, zei Robinson.

'We hadden onze bezorgdheid te kennen gegeven over eventuele veiligheidsproblemen', maar we hadden niet gevraagd dat hij in een isoleercel zou worden geplaatst, aldus de advocate. Volgens de Britse krant The Guardian 'toonden gevangenen veel belangstelling'voor Assange en besliste de gevangenis daarom om hem donderdag naar een isoleercel over te brengen. 'Hij heeft geen verstrooiing, hij heeft moeilijkheden om te telefoneren, hij is alleen', zei Robinson.

Laptop

Assange heeft een laptop gevraagd om zijn verdediging voor te bereiden, voegde de advocate eraan toe. De computer zou een beperkte toegang tot het internet hebben. Volgens Robinson is de Australiër "gefrustreerd omdat hij niet kan antwoorden' op beweringen over de computeraanvallen op websites die WikiLeaks vijandig gezind zijn. 'Hij heeft me gezegd dat hij daar absoluut niet bij betrokken is.'

Seksuele misdrijven

Assange wordt verdacht van een seksueel misdrijf in Zweden, dat zijn uitlevering vraagt. Zijn aanhouding valt samen met de onthulling van diplomatieke communicatie van de Verenigde Staten door WikiLeaks. De onthullingen brachten een schok teweeg in de diplomatie.

Bron: De Standaard 10/12/2010

Eigen mening

Ik vind het allemaal heel vreemd. Er is al veel commotie ontstaan, maar los daarvan zijn er nog andere zaken die mij aan het denken zetten. Ik denk dat heel veel belangrijke mensen Assange liever niet meer op deze wereld zouden zien rondlopen. Deze man heeft de laatste jaren constant ondergronds moeten leven. Assange 'woonde' niets voor niets in luchthavens (hij had geen vaste woonplaats meer). Hij had bang om in de handen te vallen van de Amerikaanse veiligheidsdiensten. Het is niet echt bekend, of het wordt niet gezegd, maar ik denk dat de miljard/biljardairs Assange dood willen hebben/stil willen krijgen. Dit zijn mensen waarover je nooit iets hoort in het nieuws maar wel diegene met het grootste kapitaal, ze zijn een beetje bang dat er té veel informatie aan het licht gaat komen met wikileaks...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2010, 23:13
Buts Tim Buts Tim is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 34
Citaat:
Orgineel gepost door didier.dillen

Eigen mening[/B]
Ik vind het allemaal heel vreemd. Er is al veel commotie ontstaan, maar los daarvan zijn er nog andere zaken die mij aan het denken zetten. Ik denk dat heel veel belangrijke mensen Assange liever niet meer op deze wereld zouden zien rondlopen. Deze man heeft de laatste jaren constant ondergronds moeten leven. Assange 'woonde' niets voor niets in luchthavens (hij had geen vaste woonplaats meer). Hij had bang om in de handen te vallen van de Amerikaanse veiligheidsdiensten. Het is niet echt bekend, of het wordt niet gezegd, maar ik denk dat de miljard/biljardairs Assange dood willen hebben/stil willen krijgen. Dit zijn mensen waarover je nooit iets hoort in het nieuws maar wel diegene met het grootste kapitaal, ze zijn een beetje bang dat er té veel informatie aan het licht gaat komen met wikileaks...


Als je het zo stelt is het precies of het een maffia-toestand is.
Het is een beetje normaal dat de invloedrijke mensen zulke personen liever kwijt dan rijk zijn. Elk van die personen hebben wel lijken in hun kast, daar twijfel ik geen seconde aan. Het zijn ook deze mensen die een gevaar betekenen voor anderen. Als je dan nog eens geheimen lekt is het hek helemaal van de dam.
Kijk maar naar zijn 'woonplaats'! Vluchtroute binnen handbereik, er moest maar eens iemand een onaangekondigd bezoekje brengen.

Ik vind het persoonlijk best jammer voor Julian Assange, deze persoon zal nog een lange tijd achtervolgt worden door zijn 'creatie'. Het doet me een beetje denken aan de Mohammed-cartoon. Alleen zijn het hier geen moslims, maar invloedrijke personen die de 'klopjacht' zullen leiden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.