actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2015, 07:41
Amber.V*erhoeven Amber.V*erhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 75
Gas uit slagroomcapsules inhaleren is nieuwste drugshype

Steeds meer jongeren inhaleren dagelijks lachgas uit gascapsules voor slagroom. “Sommige jongeren inhaleren op een avond een veertigtal van die patronen”, zegt Sulliman Akajjoua, medewerker van de Free Clinic in Antwerpen.
Lachgas als partydrug is niet nieuw. Wie het gas inhaleert, krijgt een roes van enkele minuten. De manier waarop je je omgeving waarneemt en geluiden worden vervormd en sommige gebruikers worden zeer lacherig en verliezen de coördinatie over hun lichaam. Het gas zit ook in slagroompatronen, die vrij te koop zijn in winkels. Het wordt eerst in een ballon gespoten voor het wordt geïnhaleerd.

Volgens Sulliman Akajjoua, medewerker van het drugshulpverleningscentrum Free Clinic en ex-straathoekwerker, gebruiken steeds meer Antwerpse jongeren het lachgas op dagelijkse basis. De patronen en ballonnen liggen gewoon rond de zitbanken op enkele pleintjes in Borgerhout en in de wijken Dam en Stuivenberg.

“Sommigen vertellen mij dat ze niet meer zonder kunnen”, zegt de ex-straathoekwerker. “De jongste gebruiker die ik ken, is vijftien jaar. In één avond inhaleren ze ongeveer veertig patronen. Ik merk dat dit type van drug nu zelfs meer wordt gebruikt dan marihuana. ”

Kom hier te weten wat voor gevaarlijke gevolgen het inhaleren van lachgas met zich mee kan brengen.



Steeds meer jongeren inhaleren dagelijks lachgas uit gascapsules voor slagroom. “Sommige jongeren inhaleren op een avond een veertigtal van die patronen”, zegt Sulliman Akajjoua, medewerker van de Free Clinic in Antwerpen.

Eigen mening: Ik vind het goed dat nieuwe drugs vrijwel altijd in de media verschijnen, dit zorgt ervoor dat mensen alert blijven. Ik had nooit gedacht dat slagroompatronen gevaarlijk konden zijn maar dit artikel bewijst het tegendeel. Ik vind het erg dat veel jongeren precies constant op zoek zijn naar kicks die hun leven 'verrijken'. Vaak willen jongeren het ook is eenmalig proberen maar ze vergeten dan weleens dat ook dit gevaren met zich meebrengt. Je verlegt op deze manier je grens en zo is het minder moeilijk om dit nadien nog eens te doen en dan loert de verslaving achter de hoek. Dit soort verslavingen bewijst nog maar eens hoe leeg sommige jongeren denken dat hun leven is. Ik vind het jammer dat je je leven op deze manier vergooit.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151123_0...uwste-drugshype
Geraadpleegd op 24 november 2015
(Volledig artikel te lezen in de GVA)

Laatst aangepast door Amber.V*erhoeven : 24th November 2015 om 07:57.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.