actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2016, 18:09
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
Duitse spoormaatschappij voert compartimenten voor vrouwen in

De regionale Duitse spoormaatschappij Mitteldeutsche Regiobahn (MRB) zal op de spoorlijn tussen de steden Leipzig en Chemnitz compartimenten invoeren die exclusief voorbehouden zijn voor vrouwen. Dat heeft MRB donderdag zelf aangekondigd.

Elke trein op die route zal twee compartimenten krijgen die enkel voor vrouwen en jongens tot 10 jaar toegankelijk zijn. MRB neemt de maatregel naar eigen zeggen om het veiligheidsgevoel bij vrouwen te verhogen en om meer comfort te bieden aan vrouwen die met kinderen reizen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160324_02200819
Eigen mening: We moeten onze focus niet steeds op de vreselijke aanslagen in Brussel leggen. Er is nog ander nieuws in de wereld, zoals bijvoorbeeld dit artikel. Het is goed dat er eindelijk een soort van beveiliging is voor vrouwen. In Europa zijn er de laatste maanden al verschillende voorvallen geweest waar vrouwen het slachtoffer waren van nutteloze daden zoals bijvoorbeeld in Keulen. Deze beveiliging is een goed teken naar de alle vrouwen, al wel of nog niet slachtoffer geworden van deze kwade acties. Een teken dat wij het gedrag ook zeker en vast niet goedkeuren, en dat we er daadwerkelijk iets aan willen doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th May 2016, 09:47
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Duitse spoormaatschappij voert compartimenten voor vrouwen in

Mijn mening komt grotendeels overeen met de mening van Ben. Vrouwen worden vaak lastiggevallen op verschillende plaatsen. Denk maar aan cafés, bushaltes, stations, winkels, parkings, tijdens een dagje uit ... . Ik kan mij goed voorstellen dat sommige vrouwen zich onveilig voelen als ze alleen of met hun kinderen onderweg zijn. Het geweld kan achter elk hoekje gluren. Daarom vind ik het goed dat vrouwen enkele compartimenten voor zichzelf kunnen krijgen bij de Duitse spoormaatschappijen. Zo kunnen ze even gerust ademhalen en genieten van hun reis. Ik ben er zeker van dat dit de keuze voor het openbaar vervoer zal beďnvloeden in de positieve zin.
De enige bedenking die ik heb is de leeftijdsgrens van de jongens bij deze compartimenten. De grens wordt gelegd op 10 jaar. Wat als een vrouw reist met een kind van 7 jaar en een kind van 11 jaar? Moet dit kind dan in een andere wagon meereizen? Daar moet volgens mij toch nog eens over nagedacht worden. De grens van 12 jaar lijkt mij beter gekozen. Op deze leeftijd zijn kinderen toch al veel zelfstandiger dan op de leeftijd van 10 jaar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.