actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2014, 16:36
Ruben.M*ynendonckx Ruben.M*ynendonckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
Psychiater Vandereycken levenslang geschorst

De Leuvense psychiater Walter Vandereycken wordt levenslang geschorst door de Orde van Geneesheren. Twee jaar geleden bekende hij dat hij jarenlang patiëntes had misbruikt.
Vandereycken (65), een gerenommeerde naam binnen de psychiatrie, werkte als deeltijds hoogleraar aan de Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen van de KU Leuven en voor de psychiatrische kliniek van de Broeders Alexianen in Tienen. Twee jaar geleden gaf hij in een gesprek met "Terzake" toe dat hij jarenlang ongeoorloofde seksuele relaties had met patiëntes.

De Orde van Geneesheren heeft nu beslist dat hij nooit nog als arts mag werken. Vandereycken werd eerder al ontslagen door de KU Leuven en ook de Broeders Alexianen verbraken de samenwerking. Hij stopte een jaar geleden zelf met zijn praktijk.

De Orde van Geneesheren kiest met deze uitspraak nadrukkelijk de kant van de slachtoffers, schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad vanmorgen. Het is ook voor het eerst dat ze een tuchtverslag zo uitvoerig argumenteert. Uit de tekst blijkt dat er aandachtig werd geluisterd naar een van de slachtoffers.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/r...abant/1.2138587

Mijn mening:
ik vind het niet meer dan terecht dat deze man geschorst word. Mensen misbruiken is op zijn zachtst gezegd walgelijk. Ik vind het wel raar dat hij nu pas geschorst word, nadat hij vorig jaar zelf een punt had gezet achter zijn carrière. Gelukkig zal deze man niet meer in contact komen met patiënten. Ik hoop dat hij ook zeker gerechtelijk zal bestraft worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.