actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2008, 12:52
Jeff Diels Jeff Diels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Poederlee
Posts: 39
Australiër wilde Egyptische mummies smokkelen

Op het vliegveld van Caďro is vandaag een 61-jarige Australische leraar opgepakt die het land wilde verlaten met meer dan tweeduizend jaar oude mummies in zijn bagage. Dat heeft een medewerker van het vliegveld gezegd.

Mummies van kat en ibis
De Australiër had mummies van een kat en een ibis in zijn tas, evenals negentien votieffiguurtjes van de antieke Egyptische goden Horus en Thoth, verpakt als geschenken. De stukken dateren waarschijnlijk van zo'n driehonderd jaar voor Christus.
Horus was de antieke god van de lucht, Thoth van het schrijven. (novum/lb)

bron: www.demorgen.be

Als student Geschiedenis kan ik dit niet goedkeuren. Het feit dat dit mogelijk is, bewijst dat Egypte niet voorzien is, qua beveiliging, op diefstal. Wat de leraar bezielde is mij een raadsel. Als hij begaan is met de Egyptische cultuur dan laat hij toch gewoon alles zoals het was. Ik vind het goed dat het ontdekt is en ik hoop dat de leraar zwaar gestraft wordt voor zijn daden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th December 2008, 13:03
jasper.meeussen jasper.meeussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Massenhoven
Posts: 56
Ik vind dat dit duidelijk signaal moet zijn naar de Egyptische regering. Egypte is zo belangrijk voor de geschiedenis, alles wat daar nog is van die rijke Egyptische cultuur duizenden jaren geleden, moet zo goed mogelijk bewaard, beveiligd worden. Zoiets mag nooit gebeuren.

Ik vrees dat dit gewoon een zoveelste teken is van het toerisme-beleid van Egypte. Egypte is voor velen tegenwoodig dé reisbestemming en daar spelen ze graag op in. Terecht, want toerisme schenkt jobs en werk voor de bevolking daar. Maar daar mag niets onder leiden, ook je rijke cultuur en geschiedenis niet. Alles moet tegenwoordig snel en goedkoop gaan daar in Egypte want de toerist is Koning. Egypte moet wat mij betreft dringend zijn toerisme-beleid (als dat er dan al wel zou zijn) aanpassen met meer aandacht voor zijn eigen bevolking en cultuur.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.