actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th February 2007, 20:48
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Thumbs up Studenten moeten niet bijzitten op 10 juni

Laat me eerst duidelijk zeggen dat ik het belachelijk vind die datum. Maar goed, daar valt niet veel meer aan te veranderen en daarom...

Eindelijk eens een slim voorstel van onze politici. (ze kunnen niet anders als het over verkiezingen gaat natuurlijk )Het zou er nog aan mankeren mochten sommige studenten daar moeten gaan tellen!

En geen examens de volgende dag? Ik weet het niet. Sommige zullen veel liever die dag examens hebben na een 'vrije' zondag, dan bijvoorbeeld dinsdag en woensdag direct achter elkaar. Natuurlijk wel nobel om zo'n voorstel te doen.

Ah ja, en wat ik mij dan afvraag.
Citaat:
Er komt ook een grote informatiecampagne waarin studenten wordt uitgelegd wat ze moeten doen om niet te zitten wanneer ze toch per ongeluk worden opgeroepen.

Had het niet goedkoper geweest gewoon de verkiezingen vroeger te zetten?
-----------------------------------------------------------------
Student moet niet tellen of bijzitten
Studenten moeten op verkiezingsdag zondag 10 juni, wanneer gekozen wordt voor Kamer en Senaat, niet gaan zitten in de stem- en telbureaus. Dat heeft de minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael, beslist. Vandaag stuurt hij daarover een omzendbrief naar de burgemeesters.

Later volgen instructies voor de voorzitters van de stembureaus en een infocampagne voor de studenten zelf, schrijven Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen dinsdag.

Zondag 10 juni zijn het verkiezingen voor Kamer en Senaat. Dat zorgde voor veel ongenoegen bij de studenten. Daarom stuurt Dewael een omzendbrief naar de gemeenten met de vraag om bij de opstelling van de kieslijsten duidelijk te vermelden wie nog studeert zodat de voorzitters van de kiesbureaus weten dat het om studenten gaat.

Later krijgen de voorzitters van de kiesbureaus de instructie om geen studenten op te roepen. Er komt ook een grote informatiecampagne waarin studenten wordt uitgelegd wat ze moeten doen om niet te zitten wanneer ze toch per ongeluk worden opgeroepen.

,,Geen examens de dag na de verkiezingen''
Spirit-kamerlid en Leuvens gemeenteraadslid Stijn Bex vraagt aan de Leuvense universiteit en hogescholen om geen examens te organiseren op 11 juni, de dag na de verkiezingen. Hij heeft daarover een brief geschreven naar de rector van de universiteit en de directies van de hogescholen.

"Ze kunnen dan met iets minder stress naar huis afzakken om te gaan stemmen, en de politiek geïnteresseerden kunnen tenminste af en toe de uitslagen volgen op televisie. Ik besef dat het niet dé ideale oplossing is, maar het is wel een haalbare stap in de goede richting. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om op één dag geen examens te plannen. Op sommige faculteiten aan de KULeuven gebeurt dit nu al naar aanleiding van het patroonsfeest op 2 februari", zegt Bex.

Bron: www.standaard.be ; dinsdag 20 februari 2007.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.