actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2010, 19:58
Lieselotte.Busch Lieselotte.Busch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 87
Overstromingen veroorzaken voorlopige schade van 180 miljoen euro

De recente overstromingen in België hebben al voor 180 miljoen euro schade aangericht. Dat blijkt uit voorlopige gegevens van de afdeling Rampenschade van het kabinet van Binnenlandse Zaken.
De meeste dossiers zijn in handen van de eigen verzekering, ongeveer één procent van alle dossiers zullen worden behandeld door het rampenfonds.

"Slechts een beperkt aantal mensen zullen gebruik kunnen maken van dat fonds", aldus Wim Claes van de directie Rampenschade aan de VRT.

De provincies Waals-Brabant, Oost-Vlaanderen en Henegouwen hebben de grootste schade geleden, aldus nog de VRT.

Bron: http://www.standaard.be

Mening:
Ik heb dit artikel geplaatst bij sociaal-economisch omdat het handelt over de grote som geld van de schadevergoeding. En ook handelt over verzekeringen. Ik vind het bedrag wel verschrikkelijk hoog.
Ik vind het niet kunnen dat maar een beperkt aantal mensen gebruik gaan kunnen maken van het rampenfonds. Dit is een beetje discriminerend ( dit vind ik het sociale aspect van het artikel). Ik vraag mij af op basis van wat men gaat kiezen wie gebruik mag maken van dit fonds en wie niet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th November 2010, 20:38
stijn.sprangers stijn.sprangers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Merksplas
Posts: 21
typisch België

Jaja hier zijn we weer typisch België. We hebben een milieuramp wat ik zelf heel erg vind voor de mensen die hiervan het slachtoffer zijn geworden. Veel mensen hebben behoorlijk wat schade aan het meubilair en aan hun huis opgelopen. Dan zeggen de ministers dat ze het als natuurramp zullen erkennen wat wil zeggen dat veel mensen een schadevergoeding zullen krijg. Groot in de media uitgesmeerd uiteraard, maar eigenlijk is het meer een klein deel van de slachtoffers dat geholpen zal worden. Erg voor diegenen die niets krijgen. Maar ik zou zeggen welkom in België.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.