actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Als we maar kunnen lachen...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2014, 11:48
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Tien taalfoutjes om eens hartelijk mee te lachen

Tien taalfoutjes om eens hartelijk mee te lachen

Onder het motto 'Hoe vouter, hoe leuker', verzamelen Inger Hollebeek en Vellah Bogle de leukste taalfoutjes uit de Nederlandse taal. Van slecht gekozen ondertitels tot foute advertenties en vreemde etiketten in de winkel: de grappigste foto's worden verzameld op hun Facebookpagina en nu ook in hun tweede 'Taalvoutjes' -boek. Hier (via onderstaande link) zie je al tien leuke foutjes, het boek ligt vanaf nu in de winkel.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...141008_01309997

Eigen mening:
In eerste instantie is dit boecht, maar ik heb er toch eens even mee kunnen gniffelen en dit wou ik met de leden van actualiteit.org delen.
Verder vond ik dat er toch ook iets relevants in dit artikel met bijhorende foto's zat. Zo moest ik sommige tekstjes op de foto's al eens twee keer lezen, want ik zag de fout niet meteen. We lezen namelijk wat we willen, of dat wat we verwachten dat we zullen lezen.
Ook het feit dat er zoveel taalfouten gemaakt worden, is toch bijzonder. Ik betrap mezelf ook wel eens op een schrijf- of taalfout hoor, maar in bijvoorbeeld een zaak kan je dit eigenlijk wel missen.
Misschien staan de mensen de dag van vandaag niet meer zo hard stil bij wat ze schrijven, of gaat men er wegens tijdsgebrek vlotter over?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th October 2014, 12:23
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Het feit dat smartphones ed. onze woorden automatisch aanvullen kan een reden zijn voor het steeds meer maken van schrijffouten denk ik. Nog voor je kan nadenken over hoe een woord correct wordt geschreven, heeft je smartphone het al aangevuld. Op die manier leren we steeds minder bij op dat vlak.. Maar wat als we opeens moeilijke woorden moeten schrijven op een blaadje papier?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Aan
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.