actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Als we maar kunnen lachen...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2012, 17:44
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
'Dode' komt tot leven in kiesbureau'

Wonderbaarlijk voorval in een kiesbureau in Detroit. Een oudere man viel daar neer voor dood. Een verpleegster probeerde hem te reanimeren, maar de bejaarde ademde niet meer. Tot hij plots weer tot leven kwam en vroeg of hij wel degelijk zijn stem had uitgebracht.

Thuisverpleegster Ty Houston ging stemmen in een kiesbureau in het Southfield Township toen zij een oudere man zag neerzijgen. Zijn echtgenote riep om hulp. Verpleegster Ty probeerde de man te reanimeren, maar moest vaststellen dat hij dood was.

Geen polsslag
"Hij ademde niet en ik voelde geen polsslag", zegt mevrouw Houston. "Maar na een paar minuten kwam de man weer tot leven. 'Heb ik gestemd?' waren de eerste woorden die hij uitbracht", aldus de 48-jarige verpleegster. "Dat is het minste van mijn zorgen", antwoordde zijn vrouw. "Ik dacht dat ik je kwijt was", sprak ze in tranen.

De man, duidelijk weer de oude, bracht alsnog zijn stem uit. "Daar ben ik voor gekomen", was zijn boodschap voor de verontwaardigde omstanders.

Bron
www.hln.be

Eigen mening
Sommige mensen hebben wel heel veel over om hun welverdiende stem uit te brengen!
Vreemd dat de verpleegster vaststelde dat de man dood was, geen polsslag en geen ademhaling en plots toch terug tot leven kwam, beroepsfout?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2012, 20:27
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 112
basic life support

zeker en vast een beroepsfout: iedereen die een cursus reanimatie, redder, of basic life support volgt zal leren dat het voelen van de polsslag achterhaald is omdat men hierbij vaak zijn eigen polsslag voelt. Het feit dat er geen ademhaling meer was is tevens ook geen reden om de man dood te verklaren. Wel om met spoed te beginnen reanimeren.

De biologische dood kan enkel (nauwkeurig) door een dokter worden vastgesteld. Hierom moeten eerstehulpverleners altijd doorgaan met cpr tot een dokter ofwel de reanimatie overneemt, ofwel het slachtoffer dood verklaart.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Aan
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.