actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2014, 22:13
Arne.s*mons Arne.s*mons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Pulle
Posts: 30
7 op de 10 weggebruikers willen meer trajectcontroles

Zeven op de tien Belgische weggebruikers willen meer trajectcontroles op de Belgische wegen. Meer dan de helft is tegen radarverklikkers in de wagens. Dat blijkt uit de Mobiliteitsbarometer van de VAB. Volgend jaar zal het aantal trajectcontroles alvast verdriedubbelen tot 21.

"Een trajectcontrole is een rechtvaardige controle omdat je de gemiddelde snelheid meet tussen twee punten en niet op een bepaalde plaats", zegt Maarten Matienko van VAB aan VRT Nieuws. "Iemand die continu te snel rijdt zal daardoor sneller geverbaliseerd worden."

Daarnaast vinden de ondervraagden het ook positief dat mensen die een radarverklikker hebben, zoals een Coyote, zich nu ook aan de snelheid moeten houden. Die bestuurders kunnen immers niet meer afremmen voor een bepaalde flitspaal. 55 procent is dan ook tegen het gebruik van zo'n verklikker.

Zes op de tien ondervraagde weggebruikers willen ook dat voortaan enkel de zone wordt aangeduid waar een snelheidscontrole plaatsvindt, en dus niet de specifieke locatie.

Bron: De Redactie 12/10/2014
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...iteitsbarometer

Eigen mening: Als men dit gaat toepassen gaat het aantal ongevallen en het aantal snelheidsovertredingen minderen. Het invoeren hiervan is positief op mobiliteitsvlak omdat de chauffeurs zo hun snelheid gaan aanpassen want anders krijgen ze een flinke boete in de bus, als dit het geval is zullen ze in het vervolg wel 2x nadenken en op de verkeersborden letten. Als beginnend chauffeur is het zeer lastig als men aan het rijden is en een andere bestuurder plakt constant tegen de achterkant van de auto want dit brengt veel stress mee voor de jonge bestuurder. Ik zou zeggen invoeren die regel !! Dit heeft enkel maar voordelen voor zowel de politie als voor de toekomstige chauffeurs.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th October 2014, 22:20
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Persoonlijk vind ik dit ook een goed idee. Mensen kijken meer op hun snelheidsmeter wanneer er sprake is van trajectcontrole. Mensen voelen zich meer gecontroleerd tussen twee bepaalde punten. Ik heb niets tegen een radarverklikker. Je moet je gewoon aan de snelheid houden en dan is er geen probleem. Ik krijg soms echt de 'weubbes' van wegpiraten die al zigzaggend elke auto die ze tegenkomen voorbijsteken. Er zijn bovendien ook risico's wanneer je iemand wil voorbijsteken. Het zou inderdaad ook de ongevallen drastisch doen dalen. Vorige week vrijdag waren het snelheidscontroles. Ik vond het opvallend hoeveel mensen zich dan plots wel aan de snelheid houden uit angst om geflitst te worden. Zo zou het altijd moeten zijn. Trajectcontroles helpen denk ik niet voor wegpiraten maar wel wanneer ze ook een radarverklikker hebben. Persoonlijk moet ik wel zeggen dat de snelheid die je mag rijden soms echt wel te traag is. Vaak mag je op grote banen maar 50km/uur rijden terwijl er geen kat te zien is en je dus gemakkelijk 70km/uur zou kunnen rijden. Toch moet je je aan de snelheidsregels houden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.