actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2015, 13:50
Aline.V*rmeiren Aline.V*rmeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 30
België zevende meest onwetende land ter wereld

Applaus: België staat nog eens in een wereldwijde top tien! Het Britse onderzoeksbureau IPSOS-Mori zet ons land op de zevende plaats in de lijst van meest onwetende landen ter wereld. De onderzoekers polsten in 33 landen naar basiskennis over onderwerpen als ongelijkheid, immigratie en obesitas.


In Europa zeggen we graag dat Amerikanen geen weet hebben van de wereld buiten de VS, en het klopt dat Europeanen het vaakst accurate antwoorden gaven, máár: de VS komen niet eens voor in de top tien, België wel. Daarmee zijn we het meest onwetende Europese land, gevolgd door Italië. Verder is Latijns-Amerika goed vertegenwoordigd in het lijstje, aangevuld met India en Zuid-Afrika.

Volgens de onderzoekers gaan we vooral in de fout door de problemen te overschatten waar we ons zorgen over maken.

De 'Index of Ignorance' 2015:

1. Mexico

2. India

3. Brazilië

4. Peru

5. Nieuw-Zeeland

6. Colombia

7. België

8. Zuid-Afrika

9. Argentinië

10. Italië

Eigen mening:
Ik vind het vreemd dat België in deze lijst staat. Ik zou denken dat minder geschoolde landen er juist in zouden staan. In België is er een leerplicht en ik denk dat de kinderen op school heel veel leren van deze onderwerpen. Ook tussen kinderen en volwassenen onderling wordt er over gediscussieerd en gepraat. Op het nieuws wordt dit ook vaak besproken en de meeste mensen hebben in ons land toch wel een smartphone of tablet, waar ze het nieuws ook heel de dag door kunnen volgen. Ik ben redelijk verbaasd hierover.

Bron:
http://www.demorgen.be/binnenland/b...ereld-bc494a65/
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.