actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2010, 21:41
Eline.Martens Eline.Martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 87
Korpschef geeft fouten toe bij ondervraging negenjarigen

Korpschef geeft fouten toe bij ondervraging negenjarigen

OUDENBURG - Korpschef Paul Mortier van de politiezone Kouter geeft toe dat de ondervraging van de negenjarige leerlingen van de Vrije Basisschool Heilige Familie in Oudenburg op een betere manier kon worden aangepakt.

De juf van het vierde leerjaar had de politie ingeschakeld omdat ze haar portefeuille was kwijtgeraakt. Ze verdacht haar eigen leerlingen van diefstal. Negen van de zeventien leerlingen hadden ondertussen één voor één al een gesprek met de politie. Volgens sommige ouders waren hun kinderen daarvan helemaal van streek.

'Louter juridisch gezien hebben we geen fouten gemaakt, maar ik geef toe dat enkele zaken nog beter kunnen', zegt korpschef Paul Mortier. 'Ten eerste hebben we geen rekening gehouden met kinderen die een afwijking zoals autisme hebben. Een tweede zaak is dat we de ouders daarover schriftelijk moesten inlichten. Wat we ook zouden willen, is dat er een derde persoon bij de gesprekken betrokken wordt.' De gesprekken met de andere leerlingen zullen volgende week nog doorgaan, want de portefeuille is nog niet terecht.

Bron: De Standaard Online
Mening:
Ik snap niet waarom de juffrouw hier meteen de politie heeft bijgehaald.
Het is niet meer dan logisch dat ze haar portefeuille terug wil vinden, maar dit kon volgens mij ook op een andere manier gebeuren dan meteen de politie in te schakelen.
De politie geeft ook nu pas toe dat ze fouten hebben gemaakt, een paar dagen geleden zei men nog dat ze geen fout hadden gemaakt.
Volgens mij is het heel belangrijk om te kijken wie men gaat ondervragen, de ene is al wat kwetsbaarder en emotioneler dan de ander.
Het minste dat ze hadden kunnen doen was de ouders inlichten over de ondervraging. Ik vind dat een noodzakelijk iets, zeker omdat de kinderen nog zo jong zijn.
Een derde betrokken persoon is volgens mij voor de leerlingen ook zeer belangrijk, hiermee voelen ze zich minder bedreigd denk ik en zullen ze zich meer op hun gemak voelen.
Ik hoop dat ze hun lessen hieruit getrokken hebben, en de ondervragingen van de andere leerlingen beter aanpakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.