actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2010, 19:53
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Retie
Posts: 97
Al meer asielaanvragen dan in heel 2009

Al meer asielaanvragen dan in heel 2009

vrijdag 26 november 2010, 07u15Bron: Het Laatste Nieuws Auteur: thv

Dit jaar werden in België al 17.378 asielaanvragen ingediend. Het aantal ligt daarmee nu al hoger dan in heel 2009 (17.186). Omdat heel wat van die aanvragen niet over één persoon gaan, maar soms over een heel gezin, gaat het naar schatting om 26.000 mensen, schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.
Het Commissariaat Generaal voor de Vluchtelingen houdt er rekening mee dat het aantal op 31 december zal opgelopen zijn tot 20.000. Daarmee zitten we op het hoogste peil sinds de vorige asielcrisis van 1998-2001. In het recordjaar 2000 waren er 42.691 asielaanvragen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101126_007

Mijn mening:

Ik vind het verontrustend dat het aantal asielaanvragen elk jaar lijkt te stijgen. Dat wil zeggen dat het in bepaalde landen toch echt niet goed gaat. De politieke of sociale situatie is er zodanig slecht dat mensen wegvluchten uit hun land. Dat vind ik verontrustend aangezien het juist beter en beter zou moeten gaan in plaats van nog slechter.

Langs de andere kant zal het aantal stijgende asielaanvragen ook wel iets te maken hebben met de reputatie die België heeft. Ik denk dat België nog één van de landen is die veel asielzoekers toelaat in vergelijking met andere landen. Op zich is dat niet zo erg, ware het niet dat momenteel al de opvanghuizen helemaal volzitten.

Er moet dus zeker snel iets aan dit probeem gedaan worden omdat het gewoon onmenselijk is om mensen op de straat achter te laten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2010, 19:56
Britt.Snels Britt.Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 19
Ik ben het daar volledig mee eens. En maak me ondertussen ook nog wat meer zorgen over het pensioen dat we waarschijnlijk later niet meer zullen hebben. Als het aantal asielzoekers zal blijven stijgen, komen er dus meer en meer mensen in ons land die heel wat geld van de pensioenfondsen zullen opslorpen terwijl ze nooit bijgedragen hebben aan het geld dat daar ter beschikking wordt gesteld van het volk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.