actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2010, 09:32
RoxanneHens RoxanneHens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 21
Facebookgroep 'Waar zit Vangheluwe?' stopgezet want...

Facebookgroep 'Waar zit Vangheluwe?' stopgezet want...

'Ik weet waar Vangheluwe zit, maar ik mag het niet zeggen

Kris Sierens haalt de Facebookgroep 'Waar is Vangheluwe?' die hij een tweetal maanden geleden heeft opgestart van het net. 'Ik weet behoorlijk zeker waar de voormalige Brugse bisschop zich bevindt, maar ik krijg van niemand toestemming om iets met die info te doen', zegt hij.

Meer dan 1.300 mensen hadden zich al aangesloten bij de Facebookgroep van Kris Sierens, een 43-jarige Waregemnaar die zaakvoerder is van het communicatiebureau Before The Hype.

'Ik heb nooit een heksenjacht willen ontketenen op Vangheluwe sinds hij in september uit de abdij van Westvleteren is gevlucht, maar het doel van de groep was toch om te weten te komen waar de voormalige Brugse bisschop zit', zegt Sierens. 'Ik wilde hem voor zijn verantwoordelijkheid plaatsen. Het hele land staat op zijn kop sinds zijn aftreden wegens kindermisbruik, en hij heeft al die tijd nauwelijks gereageerd. Ik wou de maatschappelijke druk op hem opvoeren.'

Sierens kreeg naar eigen zeggen een hele reeks tips binnen van 'mensen die uit het kerkelijke milieu komen of er dichtbij staan'. 'Maar die tips kwamen niet op het publieke gedeelte van de site', zegt hij. 'Er zijn wel veel mensen die mij gebeld hebben of me tips doorgemaild hebben, allemaal mensen die heel zeker waren van hun stuk. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik ondertussen weet waar hij zit. Hij zit in België, daar ben ik wel zeker van. Maar zijn exacte locatie maak ik liever niet bekend.'

Bizar, want het hele opzet van de site was net om zijn schuilplaats te vinden én aan de buitenwereld mee te delen. 'Ik krijg van niemand de toestemming om de informatie publiek te maken', legt Sierens uit. 'Ik wil me aan die afspraak houden. Als ik zijn schuilplaats toch bekend maak, zou dat zware gevolgen kunnen hebben voor mijn tipgevers. Ik wil hun vertrouwen niet misbruiken.'

Vooral ongenoegen

Tegen dit weekend verdwijnt de groep dan ook van Facebook. 'Het probleem was dat de tips maar een minderheid van de berichten uitmaakten', zegt Sierens. 'De overgrote meerderheid kwam zijn ongenoegen uiten over de algemene gang van zaken binnen de Kerk. Ik begrijp dat wel, en ik heb ook gezien dat daar blijkbaar een grote nood aan is, maar dat was niet het opzet van deze groep.'

Of Sierens zelf iets gedaan heeft met de 'gouden tips' die bij hem binnenliepen? 'Ik ben één keer naar een bepaalde locatie gereden, ja', geeft hij toe. 'Maar toen ik daar voor de deur stond, heb ik rechtsomkeer gemaakt. Als ik me daar kenbaar had gemaakt en gezegd had waarom ik daar was, zou dat direct een hele heisa hebben veroorzaakt en zou er direct een onderzoek volgen naar wie me dat verteld had. Dat wou ik mijn tipgevers niet aandoen.'

Eigen mening


Waarvoor men al geen facebookgroepen aanmaakt dezer dagen... Het wordt alsmaar belachelijker.

Los van dat, begrijp ik niet goed waar Kris Sierens naartoe wou met zijn pagina. Hij wou de verblijfplaats te weten komen van Vangheluwe, oké, maar wat is hij daarmee? Hij werd nu zogezegd tegen gehouden door zijn geweten naar zijn tipgevers toe, maar dat vind ik zever. Ik vraag me echt af wat hij zou gedaan hebben wanneer hij wel had aangebeld. Vangheluwe even op zijn plaats zetten door hem uit te schelden? Door te roepen? Door een vooropgestelde speech te geven? Door hem aan te geven bij de politie?
Wat haalt dat nu allemaal uit.

Dat deze man maar rustig thuis blijft en zijn pagina opdoekt.

Voor mij is dit nieuwsbericht duidelijk 'boecht'!


http://hetnieuwsblad.be/article/det...cleid=GDM32CDSV
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.