actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2015, 07:56
Ante.M*lfait Ante.M*lfait is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Turnhout
Posts: 25
Werkgever wijst sollicitante af omdat ze met trein komt

U wilt met de trein komen werken? Sorry, maar dan kunnen we u niet aannemen." Dat kreeg de Limburgse Kirstin Coun (33) te horen, precies op het moment dat ze tijdens het sollicatiegesprek dacht dat de job binnen was.
Gaan werken met de trein? Goed voor het milieu en de files, maar niet bevorderlijk voor de carrière. Vraag maar aan Kirstin Coun, uit Neerpelt in Noord-Limburg, al enige tijd naarstig op zoek naar werk. Ze solliciteerde bij een uitzendbureau in Turnhout. "Ideaal: het kantoor ligt op wandelafstand van het station en ik zelf woon aan het station. Beter kan niet", keek Kirstin al hoopvol uit naar een mogelijk nieuwe job.

Begin vorige week belde ze met de verantwoordelijke van het bedrijf. "Ik had meteen een goed gevoel. 'Je komt vlot over'", zei die dame me. "Voor mij was het al voor driekwart in kannen en kruiken. Ik zou uitgenodigd worden voor een persoonlijk gesprek. Maar toen ik zei dat ik met de trein zou komen werken, was het plots gedaan. 'Sorry, maar dan stopt het hier en nu', vertelde ze me. Ze zei dat ik het perfecte profiel had, maar dat ze mij niet kon aannemen vanwege de onbetrouwbaarheid van de NMBS. Als er een staking was, zou ik niet op kantoor geraken, luidde het."

Ook in haar vorige jobs merkte de jonge vrouw dat pendelen met de trein een handicap is. "Het is natuurlijk zo dat er vaak problemen zijn op het spoor en dat ik daardoor weleens te laat kwam. Dat is nooit een reden voor een ontslag of sancties geweest, maar ik voelde wel dat het telkens een punt van ergernis was."

Bron: Het laatste nieuws 11/12/2015
http://www.hln.be/hln/nl/942/Econom...rein-komt.dhtml

Mening
Mijn eerste indruk was er een van ongeloof. Het kan toch niet dat je niet wordt aangenomen omdat je met de trein komt. Daarentegen snap ik de werkgever ook wel. Hoe vaak zijn er geen problemen met de NMBS? En hoe vaak staken die wel niet? En men houdt echt geen rekening met hun klanten. Vorig jaar nog was er eens staking midden in de examens en hadden al die studenten problemen om in de klas te geraken. Dus ja, als je gaat solliciteren moet je toch kunnen aantonen dat je er op tijd kan geraken. Je moet toch iets achter de hand hebben? Je moet kunnen aantonen dat je bij eventuele staking met de auto of .. kan komen.
Ik denk dat vooral de NMBS eens moet nadenken over de inhoud van dit artikel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.