actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2016, 18:29
gertjan.p*llis gertjan.p*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 51
Zelfmoordterroristen blazen zich op tijdens politiecontrole in Ankara

Zelfmoordterroristen blazen zich op tijdens politiecontrole in Ankara

Een man en een vrouw hebben zichzelf opgeblazen in hun auto, toen de politie hun voertuig tijdens een controle in de omgeving van de hoofdstad Ankara wilde onderzoeken en ze hadden geweigerd zich over te geven. De twee daders overleefden de explosie niet.

Een van de verdachten, Harun Arslan, had de wagen enkele dagen geleden gekocht om te gebruiken voor een bomaanslag. De politie was op zoek naar hem, nadat ze een tip had gekregen vanuit de provincie Diyarbakir in het zuiden van het land. ‘Wat opvallend was, is dat hun voertuig getooid was met de Turkse vlag’, zei Topaca. ‘Vermoedelijk wilden ze zo de aandacht van zich afleiden’, zei de gouverneur, die meent dat de aanslagplegers mogelijk deel uitmaken van de verboden Koerdische Arbeiderspartij PKK.

Vermoedelijk wilden ze een aanslag plegen in Ankara, zei minister van Justitie Bekir Bozda, en kon een nieuw drama voorkomen worden. Ook Bozda wees met beschuldigende vinger naar de PKK.

In het verleden pleegden zowel islamitische terroristen alsook Koerdische en linkse extremisten aanslagen in Turkije.

Bron: De standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20161008_02508519
Datum: 8/10/2016

Mening: Ik vind het goed dat de zelfmoordterroristen voor ze hun aanslag konden plegen zijn tegengehouden. Over de gezondheid van de personen die deze wagen heeft halt gehouden is niets vermeld, maar ik hoop dat deze mensen buiten levensgevaar zijn. Ik ben tevreden met het feit dat er een aanslag is voorkomen, maar ik vind het ook verontrustend dat er nog altijd terroristische pogingen worden ondernomen. De overheidsdiensten kunnen zich ten volle inzetten om deze praktijken te voorkomen, maar wanneer het gaat over individuen die deze beslissingen nemen is het niet altijd evident om aanslagen te verijdelen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.