actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2016, 18:13
Ellen.B*smans Ellen.B*smans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ranst
Posts: 85
Snapchat gaat eigen camerabril lanceren

Snapchat gaat eigen camerabril lanceren

De populaire berichtendienst Snapchat acht het moment rijp om een eigen camerabril op de markt te brengen. Die moet gebruikers er nog meer toe aanzetten om video’s online te zetten.

Dat zegt Evan Spiegel, de 26-jarige ceo van Snapchat in een gesprek met de Wall Street Journal. Om duidelijk de maken dat zijn bedrijf voortaan meer is dan alleen de chatdienst, komt er ook een naamsverandering. Het bedrijf boven Snapchat zal voortaan gewoon ‘Snap’ heten.

De bril zit er gewoon uit, maar in de montuur zit een camera en een knopje ingebouwd. Wie op de knop drukt, kan tot 10 seconden video opnemen. Voordeel is volgens Spiegel dat je je smartphone niet langer ‘als een muur voor je gezicht moet houden’.
Advertentie

De Snapchat Spectacles zou nog deze herfst in de winkels liggen. De lanceerprijs is nog niet meegedeeld.

Het idee roept herinneringen op aan de Google Glass. Dat project werd echter geschrapt voordat het voor een groot publiek beschikbaar werd.

Datum: 24/09/2016
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160924_02484210

Mening:
We kunnen er niet omheen: de app ‘Snapchat’ (binnenkort gewoon ‘Snap’) kan je op bijna elke smartphone terugvinden. Tegenwoordig heeft iedereen wel een Snapchataccount en zien we overal ‘leuke’ filmpjes opduiken die mensen maken op de bus, op straat, en zelfs in de les. Ik geef toe dat ik het idee van een camerabril ergens wel oké vind. Zo’n bril is nu eenmaal veiliger dan een gsm als het gaat over het filmen van onze alledaagse bezigheden. Mensen zijn niet meer gefixeerd op hun scherm en zien wat er effectief rondom hen gebeurt. De camerabril zou dus een veiliger alternatief moeten zijn.

Toch heb ik ook mijn bedenkingen bij deze lancering. Het is begrijpelijk dat Snapchat meer mensen wil aanzetten tot het maken van korte video’s, om deze dan daarna te delen met hun vrienden en kennissen. Ik vind het zelf niet echt nodig om elk moment vast te leggen (soms zelfs meerdere keren opnieuw, omdat het filmpje natuurlijk perfect moet zijn) en het daarna maar voor 24 uur te delen met mijn virtuele vrienden. Door deze bril zullen mensen hier wel toe in staat zijn en ik zie dit eerder als overbodig. Bovendien valt het filmen ook minder op en zal de kans groter zijn dat je, zonder er weet van te hebben, de hoofdrol zal spelen in een filmpje op iemands Snapchat-verhaal.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.