actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th April 2015, 09:45
IlonaC*abbe IlonaC*abbe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Tremelo
Posts: 122
Personeel De Lijn staakt in Vlaams-Brabant na agressie op bus

Bij De Lijn in Vlaams-Brabant is donderdagochtend een spontane staking uitgebroken. Dat gebeurde na een agressie-incident woensdagavond op lijn 214. Dat meldt Dominique Renders van De Lijn Vlaams-Brabant.

Enkele reizigers raakten woensdag rond 19 uur slaags met elkaar op een bus van De Lijn. Even later richtten de agressieve reizigers zich ook tot de chauffeur. Die laatste raakte daarbij gewond.

Vierde incident

Het personeel legde donderdagochtend in de stelplaats in Asse het werk neer. ‘Dit is het vierde incident op enkele maanden tijd. De chauffeurs willen met deze actie een signaal geven naar de reizigers en benadrukken dat de staking niet gericht is tegen de directie van De Lijn’, zegt Renders.

Er is donderdagochtend hinder bij de dienstverlening van De Lijn. Er is grote hinder op de as Brussel-Aalst en op de verbindingen van Brussel naar Wemmel. Op volgende lijnen zal slechts een minderheid van de bussen uit rijden: 212, 213, 214, 215, 216, 242, 243, 246, 625.

Bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20150430_01657022

Eigen mening : Ik vind het niet kunnen dat buschauffeurs bijna met schrik naar hun werk moeten vertrekken door agressieve passagiers. Ik snap dan ook wel waarom ze het werk neerleggen, maar ik vind dit geen juiste oplossing. Ze willen de reizigers een signaal geven, maar ik denk niet dat die agressieve passagiers door een staking hun gedrag gaan aanpassen. Daarbij worden de burgers die zich aan de regels houden en de bus moeten nemen, om bijvoorbeeld naar hun werk te gaan, ook gestraft. Dat vind ik een spijtige zaak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.