actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2014, 15:00
anouk.g*or anouk.g*or is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: tielen
Posts: 91
Ook Franse beul bij Islamitische Staat?

Een tot de islam bekeerde en geradicaliseerde Fransman is mogelijk een van de beulen in de video die de terreurorganisatie Islamitische Staat (IS) het voorbije weekend vrijgaf. Dat zegt de Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve.

Het zou gaan om een jongeman uit Normandië, die in augustus 2013 naar Syrië is gegaan. Volgens Cazeneuve is het erg waarschijnlijk dat een Fransman heeft deelgenomen aan de onthoofdingen van Syrische gevangenen. De minister steunt zijn verklaring na analyse van de videobeelden van zondag. Volgens mediaberichten noemt de uit het departement Eure afkomstige man zichzelf nu Abu Abdallah al-Faransi.

Ook een 20-jarige Brit zou op de beelden van IS herkend zijn onder de jihadisten die de Amerikaanse gijzelaar Peter Kassig en 18 Syrische soldaten hebben onthoofd. Dat zei een man die zichzelf voorstelde als zijn vader in de Daily Mail.

‘Ik ben niet echt zeker, maar hij lijkt erg op mijn zoon’, verklaarde de 57-jarige Ahmed Muthana over één van de IS-terroristen, die met bedekt gezicht te zien is op de beelden. Het gaat om Nasser Muthana, een 20-jarige student geneeskunde uit Cardiff in Wales.

Zijn vader is niet bereid hem te vergeven. ‘Ofwel is hij gek geworden, ofwel is er iets wat niet goed gaat in zijn hoofd’, voegde hij eraan toe.

De Daily Mail citeerde ook Charlie Winter, een expert van de denktank Quilliam, die bevestigde dat de jongeman op de video ‘gelijkt op Nasser Muthana’. Die zou naar Syrië getrokken zijn in navolging van zijn jongere broer Aseel (17), aldus de BBC. ‘Ik ben bereid te sterven’, had Aseel verklaard in een online interview met de Engelse radiozender. Het laat hem koud wat de mensen in zijn land van hem denken.

BRON: De Standaard, artikel: bvb, 17 november 2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141117_01379846

Eigen mening: ik kan niet bergrijpen dat mensen zich aansluiten bij IS. Ik kan me ook niet inbeelden hoe erg dat moet zijn voor de ouders van die mensen. Ze doen er alles aan hun kinderen een goede opvoeding te geven, sommige studeren verder en staan aan het begin van een nieuw hoofdstuk met mooie kansen en dan ineens beslissen ze om alles te laten vallen en naar Syrië te vertrekken. Ik hoop echt dat ze voor hun daden zwaar gestraft worden, welke nationaliteit je ook hebt dit kan en mag niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.