actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2014, 22:01
Lien H*mels Lien H*mels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westmalle
Posts: 77
Spotify keert muzikanten 1,6 miljard euro uit

Muziekdienst Spotify heeft sinds haar oprichting in 2008 1,6 miljard euro (meer dan 2 miljard dollar) uitgekeerd aan de rechthebbende artiesten. De dienst telt momenteel wereldwijd 50 miljoen gebruikers van wie er 12,5 miljoen een betaald abonnement hebben.

Daniel Ek, oprichter en ceo van Spotify, onthult die cijfers in een blog. Hij reageert daarmee op onder meer op de Amerikaanse zangeres Taylor Swift. Zij haalde recentelijk al haar muziek van Spotify omdat ze er te weinig aan zou verdienen. Volgens Ek heeft Swift haar populariteit en inkomsten grotendeels aan Spotify te danken.

De van oorsprong Zweedse internetmuziekdienst biedt zo’n beetje alle muziek die ooit is uitgebracht. Het gaat om miljoenen nummers. Voor elke keer dat een nummer is beluisterd, krijgt de artiest een bepaald bedrag uitgekeerd. Gebruikers zonder abonnement krijgen reclame te horen, wie een abonnement heeft (tien euro per maand) niet.

bron: DeStandaard, 11/11/2014, http://www.standaard.be/cnt/dmf20141111_01369508

mening: Muziek beluisteren, op een legale manier, dat is de beste keuze. Ik heb hetzelfde met het bekijken van series. Op mijn vorige computer bekeek ik deze gratis, met veel reclame. Na een tijd werd mijn computer overspoeld met verschillende pop-ups en virussen. Ik bekijk nu al 2 maanden lang mijn series en films met netflix. Het hele systeem kost 8 euro per maand, maar ik heb geen last meer van reclame of pop-ups. Spotify bied volgens mij nog een betere deal. Je mag hun service gratis gebruiken, maar het is niet zo'n tijdelijke versie waar je uiteindelijk toch voor moet betalen. Als je dan toch van de reclame af wilt kan je kiezen om de betalende versie te gebruiken. Op deze manier wordt het aantal illegale downloads verminderd.
Ik vind het heel erg goed dat de artiesten een bedrag ontvangen als mensen naar hun muziek luisteren. Zo worden kleine artiesten gemotiveerd en is het eerlijk voor iedereen.

Laatst aangepast door Lien H*mels : 13th November 2014 om 22:12.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2014, 14:21
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 97
Het is lastig om niet de free-rider te zijn die gratis films/series online bekijkt: ik heb er zelf ook genoeg aan gedaan!

Ik ben wel heel tevreden over de goede services die je tegenwoordig krijgt met services zoals Netflix en Spotify! Voor een klein bedrag (en wat reclame die niet stoort) kan je een enorm aanbod bezichtigen: een grote stap in het tegengaan van de 'pirating'-praktijken.

Tegenwoordig is het makkelijker (en in betere kwaliteit) om muziek/films/series via erkende sites te raadplegen.
Ik dacht zelfs ergens te hebben gelezen dat VTM verscheidene programma's gratis online ter beschikking stelt?
__________________
“People in general," he said, "only ask advice not to follow it; or if they do follow it, it is for the sake of having someone to blame for having given it.”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.