actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2007, 21:23
Stijn Neefs Stijn Neefs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: herentals
Posts: 77
Recordaantal Vlamingen naar de zon met kerst

De luchthaven van Zaventem verwacht vrijdag een recorddag voor zonzoekers. Nog nooit vertrokken zoveel Vlamingen op reis in de kerstvakantie.

'Vrijdag vertrekken 29.000 reizigers vanuit Zaventem. Een record voor de vooravond van de kerstvakantie', zegt Jan Van der Cruyssen van Biac. Pierre Fivet van Neckermann/Thomas Cook spreekt van een stijging met een kwart reizigers richting zon. Vooral Egypte zit in de lift. Toch blijft bij Jetair Tenerife de populairste bestemming, zegt Hans Vanhaelemeesch. Benidorm blijft volgens hem een groot succes, maar ook de verre bestemmingen stijgen lichtjes. Daaarbij hoort de Dominicaanse Republiek, waar het orkaanseizoen voorbij is zonder zware averij, en bij Neckermann noemen ze Thailand als nieuwe topper. Beide grote touroperators zien ook fors meer citytrips. Bij Neckermann staat Parijs op kop, bij Jetair Londen.

De luchthaven van Zaventem vreest overigens dat weer een massa toeristen de Europese beperkingen voor vloeistoffen zal vergeten, waardoor de luchthaven met een enorme berg flesjes van verzorgingsproducten en drank zal achterblijven.

De zon is de grote magneet, want hoewel er veel sneeuw ligt in de skigebieden ziet Neckermann daar geen vooruitgang, bij Jetair spreken ze zelfs van een achteruitgang in de kerstvakantie. 'De sneeuwvakanties doen het wel goed in de krokus- en paasvakantie. Die vallen vroeg en buiten het Franse seizoen, zodat de prijzen lager zijn', verklaart Hans Vanhaelemeesch. (bm)

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/De...icleID=T01LKUIS
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th December 2007, 21:32
Line_Puimège Line_Puimège is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Boechout
Posts: 52
Naar de zon met kerst

Moest ik het geld hebben, ik zou ook al lang vertrokken zijn. De winters in België spreken me echt niet meer aan. De enige reden waarom ik de winter leuk zou vinden is omdat het sneeuwt, maar dat komt er ook niet meer van de laatste jaren. En als je dan denkt dat het sneeuwt is het eigenlijk vieze smog die naar beneden dwarrelt. Het liefst van al zou ik naar Australië gaan, daar zie je met kerstmis de mensen in hun bloot bovenlijf rondlopen.. Dat moet zo zalig zijn!! Ja, voor mij veel liever de zomer dan de winter hoor. Veel liever warm dan koud. Skieën heb ik nog nooit gedaan, dus ik zou niet weten wat het leukst is, naar de zon gaan of naar de sneeuw. Moest ik het geld hebben zou ik het allebei doen. Met kerst naar de zon en met pasen naar de sneeuw!

__________________
You're my champagne
My only side mondaine
You make me sane
When I'm one inch away from really hurting myself
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.