actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2015, 12:00
Eline.V*anacker Eline.V*anacker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 30
Thumbs down Nieuwe huiszoekingen bij familie van terrorist Bilal Hadfi

In de Brusselse regio vinden donderdagochtend zeven nieuwe huiszoekingen plaats. Zes van die huiszoekingen worden uitgevoerd bij vrienden en familieleden van terrorist Bilal Hadfi.

Eén van de huiszoekingen kadert in het onderzoek naar de aanslagen in Parijs en vindt plaats in Laken. "Daarbij werd één persoon meegenomen voor verhoor", aldus de woordvoerder. "We gaan nu de identiteit van die persoon nakijken en dan beslissen of hij als verdachte dan wel getuige beschouwd wordt."

Bilal Hadfi

De zes andere huiszoekingen, in Brussel, Jette, Ukkel en Sint-Jans-Molenbeek, worden uitgevoerd bij vrienden en familieleden van de terrorist Bilal Hadfi.Die acties zouden niet in direct verband staan met het onderzoek naar de aanslagen. Dat meldt het federaal parket donderdag

De huiszoekingen in het onderzoek naar Bilal Hadfi kaderen in een gerechtelijk onderzoek dat opgestart werd begin 2015, nadat de man naar Syrië was vertrokken", zegt Eric Van Der Sypt, woordvoerder van het federaal parket. "Die huiszoekingen zaten er al een tijdlang aan te komen en staan los van het onderzoek naar de aanslagen of de klopjacht op Salah Abdeslam. Wel maken we nu van de gelegenheid gebruik om bij wijze van spreken een aantal deuren te sluiten."

De Bilal Hadfi (20) uit Neder-over-Heembeek trok als tiener naar Syrië, maar niemand wist dat hij stiekem was teruggekeerd naar Molenbeek. Op 13 november blies hij zichzelf op bij het voetbalstadion 'Stade de France' toen hij er niet in slaagde binnen te geraken. Hij doodde daarbij alleen zichzelf. Samen met acht anderen richtte hij een bloedbad aan in Parijs.

Het federaal parket zal in de loop van de dag mogelijks nog meer uitleg geven over die huiszoekingen.

Eerdere invallen

Ook maandag deden speciale troepen al een inval in een woning in Molenbeek. Toen in de Delaunoystraat . Twee mensen werden toen gearresteerd, maar uiteindelijk terug vrijgelaten.

De politie zocht er naar Salah Abdeslam, de voortvluchtige terrorist in Parijs. Ze denken dat hij zich in de woning schuilhield bij de radicale familie die er woont. Maar terwijl de politie de woning omsingelde, zou hij weggeglipt zijn.

Bron: Het Nieuwsblad, 19/11/2015

Mijn mening: Ik vind het goed dat ze huiszoekingen doen bij familieleden en vrienden van deze terrorist. Ik hoop dat ze zoveel mogelijk informatie vinden. Ik zit met heel veel vragen over de terroristen.Waarom kiezen ze toch altijd onschuldige mensen uit voor doelwit ? Alleen maar om de massa te shockeren ? Ze moeten gestopt worden. Ik vind dat de politie goed bezig is, ze mogen nog meer huiszoekingen doen als het aan mij ligt. Met alle informatie die ze vinden, kunnen ze iets doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.