actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2015, 11:24
Jade.p*eters Jade.p*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vorselaar
Posts: 30
België, het meest absurde land op aarde, maakt zijn naam weer waar met kattenfoto's

"België bevestigt zijn positie als meest vreemde land op aarde. En dat is een compliment. #Brusselslockdown" Deze tweet vat het zowat samen, de manier waarop zowat de hele wereld gisterenavond naar ons land keek toen twitteraars over het hele land massaal kattenfoto's begonnen te delen.

Terwijl de politie en de veiligheidsdiensten grote delen van Brussel afsloten om huiszoekingen uit te voeren op zoek naar de voortvluchtige Salah Abdeslam en eventuele medeplichtigen, kreeg het Belgische surrealisme er gisterenavond een nieuwe dimensie bij. In plaats van de gevraagde radiostilte op sociale media om de positie van de politie niet te verraden voor mogelijke verdachten, kregen die een massa katten te zien op hun tijdlijn onder de hashtag #BrusselsLockdown.

Een fenomeen dat ook in het buitenland niet onopgemerkt bleef. The Guardian heeft het over "Nationale noodtoestand? Belgen antwoorden terreurraids met katten" en een "nationale uitbraak van dierenfoto's". "Een gespannen situatie, zonder twijfel. Maar België reageerde - hoe anders? - met katten."

Mashable heeft het over het internets eigen specialiteit: katten, terwijl Buzzfeed ons feliciteert: "Goed gespeeld, België, goed gespeeld". Ook andere media, zoals het Australische ABC, de Britse BBC en The Mirror of de Huffington Post prijzen ons voor de unieke Belgische aanpak.

Bron: De morgen 23/11/2015 http://www.demorgen.be/binnenland/b...oto-s-be775d96/

Eigen mening: Persoonlijk vind ik het wel een goed initiatief om te reageren op de BrusselsLockdown. Veel mensen in Brussel zijn nu thuis omdat de scholen en de meeste bedrijven gesloten zijn. Meestal zijn de meeste mensen wel blij als ze een dagje vrij hebben maar ik kan me inbeelden dat mensen die in Brussel wonen zich op dit moment niet veilig voelen. Met dit soort online grapjes vergeten ze misschien even de realiteit en kunnen ze zich ontspannen. Tegelijkertijd is dit een soort van protest, omdat de politie had gevraagd om een radiostilte op sociale media zodat ze hun positie niet verraden. Toch hebben de mensen een weg gevonden om te communiceren met de wereld. Ik hoop dat de toestand in Brussel snel verbeterd en dat ze snel de voorvluchtige Salah Abdeslam oppakken. Ik vind dit artikel maatschappelijk relevant omdat de dreiging op terreuraanslagen iedereen angst aanjaagt. Dit is een manier hoe mensen omgaan met de situatie. Ook denk ik dat dit weer wat positieve aandacht brengt op ons kleine landje.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.