actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2015, 13:52
Thomas.V*nAelst Thomas.V*nAelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
Dreiging Brussel laat sommige toeristen koud

Ondanks de regen en de verhoogde terreurdreiging in Brussel zoeken honderden toeristen en dagjesmensen zaterdag toch gewoon de toeristische trekpleisters van de hoofdstad op.

"Eigenlijk hebben we er niet eens aan gedacht", zegt een Nederlandse vrouw over het verhoogde terreuralarm. Zij 'doet' met haar dochter een dagje Brussel nadat ze een familielid op Brussels Airport in Zaventem heeft afgezet.

Angst
"Wel zien we steeds overal leuke politiemannen en militairen met grote geweren", zegt ze bij de Sint-Hubertusgalerijen, het overdekt winkelcomplex in het centrum. "Maar ja, je kan straks als je thuiskomt ook onder een auto komen. Je moet toch ergens dood aan gaan."

Dat bijvoorbeeld veel musea en attracties dichtblijven deert hen niet. "We maken er een gezellige dag van en pakken vanavond de trein terug. We zijn een dagje uit en willen nog allemaal leuke dingen doen."

Toeristische trekpleisters
Op de Grote Markt, waar net de grote kerstboom wordt versierd, is het minder druk dan gebruikelijk. Toch maken tientallen toeristen gehuld in poncho's en gewapend met paraplu's selfies. Ook voor Manneken Pis flitsen zoals altijd de camera's. Op beide plekken staan militairen en politiemensen.

Dat is ook het geval bij andere strategische en drukke plekken in de stad. In het voetgangersgebied in het centrum staan om de honderd meter militaire voertuigen en lopen gewapende patrouilles rond.

Sommige winkelstraten maken een desolate indruk. Tal van winkeliers hebben besloten hun zaak dicht te houden. Bij de zaken die wel open zijn loopt het bepaald niet storm. Een boek- en wijnhandelaar die nog niet veel klanten heeft gezien peinst er niet over zijn zaak te sluiten. "Ik laat me niet gek maken."

Minder druk
Ondanks de herfstkou scharrelen tientalen mensen op de dagelijkse rommelmarkt op het Vossenplein. Veel restaurants en lunchplekken lijken minder gevuld dan op andere zaterdagen. Ook de cafés puilen niet uit. De wafelverkopers en chocoladewinkels zullen geen recordomzetten draaien. Het autoverkeer lijkt niet minder dan anders, maar dat heeft mogelijk te maken met de stilgelegde metro.

De autoriteiten hebben het dreigingsniveau opgehoogd naar 4, het maximale niveau, vanwege concrete aanwijzingen voor een aanslag. Het advies is plekken waar veel mensen komen te mijden. De veiligheidsmaatregelen blijven vooralsnog tot zondagmiddag van kracht.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terr...sten-koud.dhtml

Datum: 21/11/15 - 15u30

Mening: Ik vind dat deze toeristen groot gelijk hebben. Ik vind ook dat je je niet mag laten afschrikken door de recente gebeurtenissen in Parijs. Om het met de woorden van de vrouw uit het artikel te citeren: "Maar ja, je kan straks als je thuiskomt ook onder een auto komen. Je moet toch ergens dood aan gaan.". We mogen niet toegeven aan deze terreurorganisaties, zo krijgen ze wat ze willen. Al kan ik het ergens wel begrijpen hoor, ik woon nu eenmaal niet in Brussel dus ik weet niet hoe het echt voelt. Maar met de gedachten rondlopen dat er elk moment iets kan gebeuren, mogen we niet doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.