actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2014, 16:35
Stef.V*nherck Stef.V*nherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Dessel
Posts: 20
Elke dag worden wereldwijd 20.000 tienermeisjes moeder

Elke dag brengen wereldwijd ongeveer 20.000 meisjes onder de 18 jaar een kind ter wereld. Dat meldt de Duitse Stiftung Weltbevölkerung naar aanleiding van de Internationale Dag van het Meisje morgen.

De belangrijkste redenen waarom jaarlijks 7,3 miljoen tienermeisjes zwanger raken, zijn gebrekkige onderwijsmogelijkheden en seksueel geweld. Volgens het Duitse fonds overlijden elk jaar ongeveer 70.000 meisjes tussen 15 en 19 aan de gevolgen van complicaties tijdens de zwangerschap, na een onveilige abortus of bij de geboorte.

Dit jaar staat op de Dag van het Meisje het geweld tegen meisjes centraal.

Mening: Het aantal tienermoeders ligt de dag van vandaag zeer hoog. Ik vind dat men extra maatregelen moet nemen om dit aantal te laten zakken. Ten eerste moet er langs het onderwijs nog meer informatie gegeven worden over anticonceptie en contraceptie, en dit overal ter wereld. Ten tweede moet men de euthanasiewet aanpassen waardoor de termijn om euthanasie te plegen verlengd moet worden indien je het slachtoffer bent geweest van seksueel geweld. Ik vind het zeer belangrijk dat men deze aanpassingen doorvoert, zeker als je weet dat er elk jaar 70000 meisjes sterven bij zo' n zwangerschap.

Bron: De morgen, 10/10/14, http://www.demorgen.be/buitenland/e...oeder-a2082136/
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th October 2014, 18:24
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
Elke dag worden wereldwijd 20.000 tienermeisjes moeder

Men heeft het in dit artikel over 20 000 tienermoeders wereldwijd. Eerst denk je 'Wooow, dat is veel!' Daarna denk je een tweede keer na over dit getal. 'Wereldwijd' houdt ook Zuid-Amerika en Afrika in. In deze twee delen in de wereld zijn er procentueel gezien veel meer tienermoeders dan in bijvoorbeeld Europa. In Europa, Amerika en Azië zijn er zeer veel onderwijsmogelijkheden.
Ik denk dat men de mensen nog meer moet waarschuwen en inlichten over gevolgen en gevaren. Ik ben het eens met Stef dat men via het onderwijs de leerlingen hierover bewust moet maken.
Ik vind niet dat men de abortuswet moet aanpassen. In het normale geval kan je tot 12 weken na de bevruchting een abortus laten uitvoeren. Dit is ongeveer drie maanden. Ik vind dit toch al behoorlijk lang. Er zijn altijd meisjes/vrouwen die niet merken dat ze zwanger zijn, maar dit is eerder uitzonderlijk. Ik vind niet dat voor deze enkelingen de legale periode om abortus te plegen verlengd moet worden.
Het is spijtig dat vele meisjes en vrouwen sterven door een slecht uitgevoerde abortus. In sommige landen/culturen is het verboden om een abortus te plegen. Deze meisjes zullen de abortus illegaal laten uitvoeren. Deze vindt meestal plaats in een niet voldoende hygiënische omgeving. De overheid in deze landen moet hier snel op reageren en illegale abortussen voorkomen. Ik weet dat er argumenten tegen abortus zijn, zoals 'je doodt een levend wezen', maar er zijn ook argumenten voor abortus. Als je na een verkrachting zwanger blijkt te zijn, is het niet vanzelfsprekend om het product/kind van geweld liefdevol op te voeden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.