actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2018, 20:20
Zoë.B*ullens Zoë.B*ullens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Zoersel
Posts: 48
Honderdduizenden Amerikanen protesteren in ‘March for our Lives’ tegen wapengeweld

Honderdduizenden Amerikanen zijn in Washington DC op straat gekomen om strengere wapenwetten te eisen. Ook in andere steden in de wereld is er vandaag protest.

Op Valentijnsdag viel de 19-jarige Nikolas Cruz binnen op zijn oude school, de Marjory Stoneman Douglas High School in Parkland, Florida. Er vielen zeventien doden. Dit was niet de zoveelste massaschietpartij, bleek in de dagen nadien.

De scholieren van Stoneman Douglas High protesteerden luid en hielden in tal van nationale nieuwsprogramma’s een aangrijpend pleidooi voor een strengere wapenwetgeving. Ze begonnen meteen een nationale actiedag te organiseren. Het protest bleef maar groeien, zodat er vandaag maar liefst 836 betogingen voor een strengere wapenwetgeving staan gepland in Amerika, en in de rest van de wereld.

De initiatiefnemers hopen op een half miljoen deelnemers aan de ‘March for Our Lives’. Momenteel is nog niet duidelijk hoeveel protestanten er aanwezig zijn, maar volgens Amerikaanse media gaat het om ‘honderdduizenden’ mensen - vooral jongeren.

Op de vele borden die de deelnemers bij zich hebben staan slogans te lezen als ‘Don’t Shoot’ (niet schieten), ‘No more silence’ (Geen stilte meer) of ‘We are the change’ (Wij zijn de verandering). Ook leerkrachten hebben de weg naar DC gevonden: ‘Een rode balpen zou m’n enige wapen moeten zijn’, staat op een bord te lezen.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180324_03427789
Geraadpleegd op 24/03/18

Eigen mening:
Er moet iets veranderen in Amerika omtrent de wapenwetten. En ik denk dat dit voor veel mensen duidelijk is, behalve voor diegene die er wel dergelijk iets aan kunnen doen. Maar een grondwet aanpassen gaat niet van een leien dakje. In deze grondwet staat dat alle individuen het recht hebben een wapen te bezitten én te dragen. Een aanpassing met wel dergelijk het verbod op semiautomatische wapens en de leeftijd verhogen van wanneer je je überhaupt een wapen mag aankopen zou in mijn ogen al een wereld van verschil bieden. Een verbod op alle wapens in Amerika gaat er niet aankomen, dat zou te ambitieus denken zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th March 2018, 20:56
Quinten.D*smyter's Avatar
Quinten.D*smyter Quinten.D*smyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Lier
Posts: 15
Ik zou hier graag dezelfde reactie op willen plaatsen als de reactie die ik enkele minuten geleden maakte in een gelijkaardig topic rond wapenwetgeving

Reactie:
http://actualiteit.org/forums/showp...564&postcount=2

Citaat:
Conclusie: Ik vind niet dat de wapenwetgeving strenger dient te worden omdat enkelingen wapens misbruiken. Wel dient de huidige background check aangescherpt te worden.


Het verbieden van semi-automatische wapens is geen oplossing dat is gewoon veel te ruim een verbod op wapens of het verhogen van de leeftijd zijn ook geen goede verbeteringen.

Een concrete oplossing is het beter psychologisch begeleiden van jongeren en volwassenen in probleemsituaties en een betere backgrondcheck of een "licentie" systeem
__________________
Citaat:
Orgineel gepost door Kai
If all life is so important, then the most evil of all beings on this earth are without a doubt humans. If there weren't any people on earth, the environment and conditions that all living things live in would be drastically better. Even if there were no school to teach us the stuff we know, it would still be obvious to everyone, wouldn't it? Just think of all that's happened to the earth due to our desires and ego.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th March 2018, 17:54
Zoë.B*ullens Zoë.B*ullens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Zoersel
Posts: 48
Citaat:
Orgineel gepost door Quinten.D*smyter
Ik zou hier graag dezelfde reactie op willen plaatsen als de reactie die ik enkele minuten geleden maakte in een gelijkaardig topic rond wapenwetgeving

Reactie:
http://actualiteit.org/forums/showp...564&postcount=2



Het verbieden van semi-automatische wapens is geen oplossing dat is gewoon veel te ruim een verbod op wapens of het verhogen van de leeftijd zijn ook geen goede verbeteringen.

Een concrete oplossing is het beter psychologisch begeleiden van jongeren en volwassenen in probleemsituaties en een betere backgrondcheck of een "licentie" systeem


Antwoord Zoë B:
Ten allereerste ben ik aangenaam verrast door uw antwoord. U bent namelijk de eerste die ooit geantwoord heeft op een post van mij Ook weet ik niet goed hoe ik (technisch gezien) moet antwoorden op uw quote dus dit leek mij de gemakkelijkste weg. Mijn excuses als ik fout zit.

Ik heb geen kennis van wapens en dergelijke, dus mijn menig kan evengoed niet geldig zijn, maar dit was wat ik ervan denk. Ik ben akkoord met uw voorstel voor een betere background check en/of "licenties" systeem. Dit lijkt mij inderdaad meer haalbaarder dan de grote woorden zoals afschaffing te gebruiken. Dit heb ik ook vermeld in mijn eigen mening op het artikel.

Dus, hierbij enkele vragen ter nieuwsgierigheid van een leek naar uw mening:
- Waarom denkt u dat het verhogen van de leeftijdsgrens ook geen goede verbetering kan bieden?
- En waarom zou iemand oorlogswapens in huis moeten hebben? Mijn vader is paracommando geweest en is zelf niet akkoord met het in huis halen van zulke 'oorlogswapens'. Ook mede omdat hij weet welke destructieve gevolgen het kan hebben.

Ik kijk uit naar uw antwoord

Laatst aangepast door Zoë.B*ullens : 25th March 2018 om 19:06.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th March 2018, 01:26
Quinten.D*smyter's Avatar
Quinten.D*smyter Quinten.D*smyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Lier
Posts: 15
Citaat:
Orgineel gepost door Zoë.B*ullens
Antwoord Zoë B:
Ten allereerste ben ik aangenaam verrast door uw antwoord. U bent namelijk de eerste die ooit geantwoord heeft op een post van mij Ook weet ik niet goed hoe ik (technisch gezien) moet antwoorden op uw quote dus dit leek mij de gemakkelijkste weg. Mijn excuses als ik fout zit.

Ik heb geen kennis van wapens en dergelijke, dus mijn menig kan evengoed niet geldig zijn, maar dit was wat ik ervan denk. Ik ben akkoord met uw voorstel voor een betere background check en/of "licenties" systeem. Dit lijkt mij inderdaad meer haalbaarder dan de grote woorden zoals afschaffing te gebruiken. Dit heb ik ook vermeld in mijn eigen mening op het artikel.

Dus, hierbij enkele vragen ter nieuwsgierigheid van een leek naar uw mening:
- Waarom denkt u dat het verhogen van de leeftijdsgrens ook geen goede verbetering kan bieden?
- En waarom zou iemand oorlogswapens in huis moeten hebben? Mijn vader is paracommando geweest en is zelf niet akkoord met het in huis halen van zulke 'oorlogswapens'. Ook mede omdat hij weet welke destructieve gevolgen het kan hebben.

Ik kijk uit naar uw antwoord


De leeftijdsgrens verhogen lijkt me niet direct de beste oplossing omdat leeftijd los staat van geestelijke gezondheid, bekwaamheid en discipline dat wel een belangrijke rol speelt bij het hanteren van wapens

waarom zou je als competente 18 jarige geen vuurwapen mogen kopen maar een incompetente 21 jarige wel?

Zelf vind ik dat het beter zou zijn om in dat geval in te zetten op een degelijke opleiding en opvolging van de schutter in kwestie.

In neem in dit geval even mezelf als schutter in België als voorbeeld.
toen ik 15 was heb ik me aangemeld bij een schuttersvereniging op mijn 16 heb ik mijn voorlopige licentie aangevraagd. op mijn 17 heb ik mijn proeven afgelegd en behaald en op mijn 18 heb ik mijn definitieve licentie aangevraagd en mijn eerste vuurwapen gekocht.

In België doorloop je een heel opleidings-traject om zo uiteindelijk een wapen te kunnen aanschaffen of je nu 18 of 21 of 17 bent maakt niet echt uit het belangrijke is dat je in staat bent om een vuurwapen te hanteren op een veilige manier.

Citaat:
Orgineel gepost door Zoë.B*ullens
waarom zou iemand oorlogswapens in huis moeten hebben? Mijn vader is paracommando geweest en is zelf niet akkoord met het in huis halen van zulke 'oorlogswapens'. Ook mede omdat hij weet welke destructieve gevolgen het kan hebben.


Wat verstaan we onder oorlogswapens?
Zijn dit alle wapens die er "eng" uitzien?
Vallen zwaardere jachtwapens hier ook onder?
Zijn dit geweren pistolen of revolvers?

Zelf ben ik eigenaar van een Star 30M een spaans 9mm pistool dat gebruikt werd door de Spaanse Defensie (en de peruviaanse politie) dit heb ik goedkoop kunnen tweedehands aanschaffen voor een kleine 150 euro. is dit een oorlogswapen?
in mijn oogpunt neen voor mij is dit een goedkoop en degelijk pistool (en eenvoudig om te onderhouden) dat ik met veel plezier gebruik op de schietbaan en waar ik nu ook een vriend van mij mee opleid om zijn examen mee te gaan doen binnen enkele weken

Anderzijds ben ik ook eigenaar van een cz 527 .222 geweer een klein jachtwapen dat gebruikt word om ongedierte mee te bestrijden dit caliber is de voorganger van de .223 en later de 5.56 NATO een oorlogscaliber maakt dit nu van mijn wapen een oorlogswapen?

Verder zijn er jachtcalibers die veel destructiever zijn dan oorlogscalibers zijn deze wapens dan niet gevaarlijker?

Perceptie speelt hier een belangrijke rol in.
Sommige wapens zijn gewoon interessant hebben een fantastisch verhaal dat er achter schuilt of zorgen voor een enorm groot plezier tijdens het beoefenen van je hobby.

Stel ik heb een oud wapen of replica dat dateert van WOII zou dit dan ook een oorlogswapen zijn?
Soms wil je gewoon een wapen waar je graag mee schiet.

Een oorlogswapen of een normaal wapen zijn beide nog steeds gevaarlijke vuurwapens en omdat het ene er "enger" uitziet dan het andere maakt dat het ene niet gevaarlijker.




Ik nodig ook vaak mensen uit om met mijn hobby kennis te leren maken. Iedereen die zich hiervoor geroepen voelt mag altijd met mij contact opnemen
__________________
Citaat:
Orgineel gepost door Kai
If all life is so important, then the most evil of all beings on this earth are without a doubt humans. If there weren't any people on earth, the environment and conditions that all living things live in would be drastically better. Even if there were no school to teach us the stuff we know, it would still be obvious to everyone, wouldn't it? Just think of all that's happened to the earth due to our desires and ego.

Laatst aangepast door Quinten.D*smyter : 26th March 2018 om 01:42.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.