actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2015, 18:14
Chloë.v*nmingeroet Chloë.v*nmingeroet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Turnhout
Posts: 22
Wie 112 belt, moet voortaan wachten op keuzemenu

De klantendienst van *Telenet en co. raak je nu al nauwelijks binnen *nadat je naargelang je vraag '1' of '2' hebt *ingetoetst. Maar *minister Jan Jambon (N-VA) gaat nu zo'n keuzemenu uittesten bij het noodnummer 112, tegen valse bellers. "Zullen mensen in paniek dat wel kunnen?" vragen spoedartsen zich af.

'Druk 1 voor politie', 'Druk 2 voor dringende medische hulp en brandweer ' of 'Appuyez sur le 3 si vous parlez français' (Vertaald: 'Druk 3 als je Frans spreekt). Bij veel commerciële bedrijven kennen we zo'n keuzemenu al, maar minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) wil het nu ook uittesten bij het noodnummer 112.

In één of twee provincies, wellicht aan de taalgrens, komt er binnenkort een pilootproject. Een maand lang zullen bellers er niet rechtstreeks een operator aan de lijn krijgen, maar zich eerst door een computermenu moeten toetsen. Wanneer het start, staat nog niet vast.

"Dit proefproject moet een antwoord op twee problemen bieden. Ten eerste dat elke oproeper een antwoord in zijn taal krijgt", zegt Jambon. Bellers die aan de taalgrens wonen, komen al eens terecht bij de provincie die net in het andere taalgebied ligt. "En ten tweede: oneigenlijke oproepen vermijden zodat de operators zich op de echt dringende oproepen kunnen concentreren", voegt de minister daar nog aan toe.

Valse oproepen kosten de noodcentrales heel wat tijd: tot 273 bellers per dag bellen 'om het telefoonnummer van Roger' te vragen. Bij 600 à 700 bellers dienden de operatoren een klacht in.

Einde mening: Ik Persoonlijk denk ik dat het systeem niet snel genoeg van toepassing is bij dringende hulp. Zoals spoedartsen vermelden heb ik er ook mijn twijfels over of dat slachtoffers dit wel zullen aankunnen als ze in paniek zijn. Daarnaast is het wel zeer handig voor Franstaligen die naast hun paniek nog niet langer moeten wachten tot ze de juiste persoon aan de lijn hebben.

Bron: Het Laatste Nieuws
09/11/2015
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.