actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2010, 17:37
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Pas in 2013 veel stiptere treinen

vrijdag 22 oktober 2010, 17u23/Bron: DS/Auteur: cv

Marc Descheemaecker, de topman van de NMBS, heeft gezegd dat de stiptheid van de treinen pas echt goed gaat zijn vanaf 2013. Dit deed hij bij de voorstelling van de nieuwe dienstregeling.
In de nieuwe dienstregeling, die vanaf 12 december geldt, verandert er niet zoveel. De veranderingen zijn meestal het gevolg van werken aan de spoorinfrastructuur die volgend jaar op het programma staan en ingrepen om de stiptheid nu al te verbeteren. Zo zal de trein er een paar minuten langer over doen tussen Brussel en de kust als gevolg van werken op die lijn. Om de stiptheid te verbeteren zal de trein bijvoorbeeld wat meer tijd krijgen om te keren in de luchthaven van Zaventem.
De spoorwegmaatschappij slaagt er intussen wel in om het aantal chronisch overbezette treinen te verminderen. Zo waren er bijvoorbeeld vorig jaar in de maand augustus elke dag 12 treinen met te weinig zitplaatsen. Dit jaar waren er dat in diezelfde maand slechts vier.

Link:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...&subsection=156

Persoonlijke mening:
Persoonlijk heb ik er niet veel last van dat treinen vertraging hebben, ik maak er niet veel gebruik van. Maar ik denk wanneer ik elke dag met de trein zou reizen en wanneer deze keer op keer te laat zou komen, ik ook helemaal niet goedgezind zou zijn bij de zoveelste vertraging. Men moet kunnen rekenen op de treinen want het kan zijn dat wanneer de trein te laat is, verschillende mensen ook te laat op hun werk zijn enz…. Het is pas duidelijk hoeveel reizigers er de trein nemen, wanneer de spoorwegen staken. Heel veel files die dag. Dus de NMBS kan er maar beter voor zorgen dat hun diensten in orde zijn en waarschijnlijk is daar verandering in de dienstregeling voor nodig, die tijd krijgen ze nog en dan maar hopen dat dan de treinen op tijd komen….ik hoop het voor allen mensen die elke dag op het perron staan te wachten!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th October 2010, 17:51
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
Ik zou het verschrikkelijk vinden moest ik elke dag de trein nemen. De treinen komen voortdurend te laat of worden gewoon afgeschaft. Ze doen zelfs geen moeite om een goede verbinding te maken tussen twee treinen en ’s morgens zitten de passagiers als een sardientje in een wagon. Niet alleen treinen komen te laat, ook bussen en daar heb ik persoonlijk wel last van.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th October 2010, 17:18
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
Ikzelf neem geregeld de trein. En inderdaad, het is niet fijn om te weten dat je trein te laat of afgeschaft is. Enkel wanneer je bus te laat is in het station, kan een vertraging van de trein een voordeel opleveren.
Ik geloof zelf wel niet dat de NMBS tegen 2013 de stiptheid kan garanderen. Dit zal nooit gebeuren. Ik vraag mij dan af, hoe ze dit zullen realiseren...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.